بررسی ابعاد سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان

مقالات و دانشنامه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ 2,966

زندگی در یکی از شهرهای شمالی، آرزوی بسیاری از خانواده ها است؛ چرا که فقط در شمال می توانید آب و هوای مطبوع را به دور از هر منبع دود و آلودگی پیدا کنید. استان گیلان و استان مازندران ، هر دو برای زندگی کردن مناسب هستند. از آنجایی که ساخت و ساز ویلا در این دو استان بسیار توسعه یافته است ، ساکنان کلان شهرهایی مانند اصفهان ، تهران ، شیراز و … به فکر خرید ویلا و مهاجرت به شمال هستند. ما در این مطلب می خواهیم به طور ویژه درباره بررسی ابعاد سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان صحبت کنیم و اینکه کدام شهرها را می توانید برای خرید ویلا انتخاب کنید. استان گیلان ، زیبایی های بی حد و مرز را در خود جای داده است ، پس فرصتی است که سبک زندگی جدیدی را در کنار طبیعت بکر شمال تجربه کنید و مبادرت به خرید ویلا در گیلان نمایید تا هم سرمایه گذاری مطمعن داشته باشید و هم از طبیعت بی نظیر این استان بیشترین بهره را ببرید.

بررسی ابعاد سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان

همان‌طور که می دانید استان گیلان یکی از استان های شمالی کشور است که به دلیل آب و هوای بسیار مطلوب و طبیعت زیبای آن هر ساله تعداد زیادی گردشگر به شهرهای مختلف این استان سفر می کنند و تعطیلات خود را در آن می گذرانند . استان گیلان از شرق به استان مازندران ، از سمت غرب به استان اردبیل ، از طرف شمال به دریای خزر و کشور آذربایجان و همچنین از سمت جنوب به استان های قزوین و زنجان محدود می شود. به طور تقریبی مساحت استان گیلان حدود چهارده هزار کیلومتر است و بیش از دو و نیم میلیون نفر در آن ساکن هستند. این استان به دلیل کوه ها و طبیعت بکر و بی نظیری که دارد در سال های اخیر بسیار مورد توجه علاقه مندان به طبیعت گردی و کوهنوردی قرار گرفته است. رونق گردشگری یکی از عوامل مؤثر در توسعه سرمایه گذاری در گیلان می باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما بگوییم چرا سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان سود آور است؟

بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان

اقتصاد این استان نیز مانند سایر استان های شمالی کشور بر پایه دامداری ، کشاورزی ، ماهیگیری و به تازگی پرورش کرم ابریشم و زنبور عسل است . از جمله شهرهایی که در زمینه تولید برنج و چای در کشور پیشرو هستند می توان به لاهیجان و رودسر در استان گیلان اشاره نمود. شهرستان رودبار نیز علاوه بر مناطق گردشگری همچون کوه درفک رودبار ، در تولید زیتون بسیار موفق است و بخشی از تولیدات این شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر می شود.
آثار تاریخی موجود در استان گیلان نیز یکی دیگر از عواملی است که در توسعه سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان نقش مهمی را ایفا می کند. وجود ساختمان ها و بناهای تاریخی و همچنین موزه های متعدد در شهرهای این استان باعث می شود که علاقه مندان به آثار تاریخی از سراسر جهان به گیلان سفر کنند. گردشگران خارجی باعث رونق صنعت گردشگری و افزایش درآمد ارزی کشور می شوند. همچنین رشد و توسعه صنعت گردشگری در بهبود وضعیت معیشتی مردم منطقه نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا

قلعه رودخان ، موزه میراث روستایی گیلان ، روستای ماسوله و پارک جنگلی سفید آب رودسر ، تله کابین و گردنه حیران، زیباکنار ، چشمه آب گرم علی داشی تنها تعدادی از جاذبه های گردشگری استان گیلان هستند. جالب است بدانید که در شهرهای این استان صنایع دستی مختلفی مانند ظروف سفالی ، شال بافی ، چارق بافی ، فرش بافی و قلاب دوزی همچنان تولید می شود و بخشی از اقتصاد این ناحیه را تشکیل می دهند.

بررسی ابعاد سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان

عوامل مؤثر در سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان چیست ؟

استان گیلان در تولید برنج ، چای ، فندق ، ابریشم ، بادام زمینی و خاویار در ایران رتبه نخست را دارد. همچنین بیش از نیمی از تولیدات زیتون ، آبزیان پرورشی و مرکبات کشور متعلق به این استان است. از دیگر عوامل تأثیرگذار در رشد سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ بندر بارگیری و تخلیه کالا با ظرفیتی بیش از هفت میلیون تن در سال
_ منطقه آزاد تجاری انزلی
_ سه گمرک فعال در استان
_ فرودگاه بین المللی رشت
_ بیش از دویست کیلومتر مسیر راه آهن
_ وجود زمین در گیلان

همه‌ی این موارد در توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان در طی سال های اخیر بسیار مؤثر بوده اند.

نقش موقعیت جغرافیایی در سرمایه گذاری در گیلان

یکی از عوامل مهمی که باعث شده است استان گیلان محل مناسبی برای سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان باشد ، موقعیت جغرافیایی آن است . استان گیلان با کشورهای آسیای میانه مرزهای آبی و خاکی دارد که باعث راحت تر شدن امکان صادرات و واردات می شود . به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای خزر در این منطقه بارندگی فراوان و زمین های حاصلخیز زیادی وجود دارند که باعث رونق صنعت کشاورزی در استان شده اند.
با توجه به این که کشور ما از نظر آب و هوایی جزو کشورهای خشک و نیمه خشک محسوب می شود اما به خاطر شرایط اقلیمی استان گیلان ، رودهای پرآب و خروشانی مانند سفیدرود ، شفارود و پل رود در این استان جاری هستند که باعث سرسبزی و به وجود آمدن جنگل ها و مراتع بسیاری در این منطقه شده اند . در حال حاضر با توجه به برنامه توسعه و تصویب مجلس ، بندر انزلی جزو مناطق آزاد تجاری محسوب می شود که در نظر گرفتن وجود قوانین منطقه آزاد امکان سرمایه گذاری در گیلان بیش از پیش فراهم شده است.

بیشتر بخوانید :  چرا سرمایه گذاری در گیلان سود آور است؟

جایگاه گیلان در صنعت و اقتصاد کشور

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود افراد زیادی به سرمایه گذاری در گیلان تمایل داشته باشند ، جایگاه این استان در اقتصاد و صنعت کشور است . بهتر است بدانید که استان گیلان در صنایع کشاورزی ، نساجی ، دامداری و صنایع تبدیلی و سلولزی جزو استان های برتر کشور است. عوامل مهمی در به دست آوردن این جایگاه در صنعت و اقتصاد نقش داشته اند که می توان به وجود مواد اولیه باکیفیت و فراوان برای صنایع نساجی و صنایع سلولزی ، آب و هوا و زمین حاصلخیز برای پیشرفت و توسعه صنعت کشاورزی و دامداری ، وجود نیروهای متخصص و تحصیل کرده در سطح استان گیلان و همچنین بهای ارزان انرژی هایی مانند آب ، برق و گاز اشاره کرد.

بررسی ابعاد سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان

زیرساخت های موجود در استان گیلان

زیرساخت های استان گیلان عبارت اند از:

• نیروگاه های برق رشت و لوشان
• نیروگاه آبی منجیل
• نیروگاه بادی منجیل
• مخازن سوخت با ظرفیت های بالا برای سوخت رسانی در سطح استان گیلان و استان های مجاور
• حمل و نقل جاده ای و ریلی سراسری
• بندر انزلی و بندر آستارا
• بازارچه های مرزی
• نیروی انسانی ماهر
• دانشگاه های به روز و معتبر
• آزاد راه قزوین – رشت
• امکانات کشتیرانی

تسهیلات و سایر مزایای سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان

تسهیلات زیادی برای تشویق تولیدکنندگان و بازرگانان برای سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان در نظر گرفته شده است که مهم ترین آن ها آسان تر شدن دریافت مجوزهای لازم برای ایجاد و توسعه کسب و کار می باشد . مرکزی تحت عنوان خدمات سرمایه گذاری در این استان وجود دارد که شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم درباره نحوه سرمایه گذاری و توسعه شغلتان در استان گیلان به آنجا مراجعه کنید. همچنین به زودی نمایشگاه های دائمی در سطح استان برای عرضه خدمات و تولیدات داخلی راه اندازی می شود که می تواند به پیشرفت کسب و کارهای نوپا کمک قابل توجهی کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی ابعاد زیرساخت ها و امکاناتی که در سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان مؤثر است و باعث تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری در این استان می شود ، بپردازیم . به طور کلی با توجه به امکاناتی که در سطح این استان وجود دارد و همچنین موقعیت جغرافیایی آن سرمایه گذاری در استان مذکور چشم انداز بسیار روشنی دارد .پس پیشنهاد میشود که حتما سری به این منطقه ی سرسبز بزنید و با خرید زمین در گیلان یک سرمایه گذاری پرسود و مطمعن داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات کاربران

جدیدترین مطالب گردشگری