زیباکنار مقصدی توریستی در گیلان

گردشگری , بلاگ ۲۹ آذر ۱۴۰۱ 3,064

زیباکنار نگین ساحلی در استان گیلان

زیباکنار نگین استان گیلان در حاشیه ی ساحل زیبای دریای خزر و در شمالی ترین نقطه ی ایران و در فاصله ۳۹ کیلومتری رشت و ۴۰ کیلومتری بندرانزلی قرار دارد و موقعیت جغرافیای آن از شمال به دریای خزر و بندر انزلی ، از جنوب به لشت نشاء ، از شرق به کوچصفهان و از غرب به کیاشهر و چمخاله منتهی ‌است . زیباکنار در مرکز دهستان روستای علی آباد در بخش لشت نشاء قرار دارد .

از لحاظ آب و هوایی باید گفت که طبیعت بکر زیباکنار نگین استان گیلان به دلیل تلاقی بی نظیر جنگل ، مزارع سر سبز شالی ، تالاب ، رودخانه و دریا باعث شده تا یک آب و هوای چهارفصل را در این منطقه به وجود بیاورد که از گذشته زبانزد خاص و عام بوده و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده بطوری که هر ساله هزاران نفر از سواحل نیلگون زیباکنار استفاده کرده و از خدمات رفاهی مردمان خونگرم این شهر بهره میبرند .

زیباکنار نگین ساحلی در استان گیلان

زیباکنار نگین استان گیلان و جاذبه های گردشگری آن :

این منطقه ساحلی نه تنها از موهبت های الهی و جاذبه های گردشگری از جمله رودخانه اوشمک ، پارک ملی بوجاق و همچنین به دلیل نزدیکی به مناطق توریستی از جمله ساحل چمخاله ، شهر لاهیجان ، پل چوبی و جنگل بکر کیاشهر و پارک جنگلی آستانه ، روستای صفرابسته و… بهره می برد ، بلکه به لحاظ تجاری نیز به دلیل همجوار بودن با منطقه ی آزاد تجاری انزلی بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته و این امر باعث شده تا بالاخص در چند سال اخیر رشد ساخت و ساز ویلاها در این منطقه با سرعت بالایی شتاب گیرد تا اینکه امروزه هزاران ویلای تک ساحت و ویلا شهرکی در زیباکنار به چشم می خورد ، ولی هنوز هم از زیبایی ها و بکر بودن این منطقه کاسته نشده است.

از منظر دیگر در این منطقه ساحلی بازارهای محلی زیادی وجود دارد ، بازارهای که به دلیل وجود محصولات محلی و رنگارنگ خودشان جزو جاذبه های شمال به حساب می آیند در این بازارها سبزی تازه ، ترشی ، گوشت گاو و گوسفند ، مرغ و خروس زنده و ماهی تازه صید شده تا ماست و دوغ و نان محلی هم بفروش میرسد .

بیشتر بخوانید :  تالاب استیل آستارا زیباترین دریاچه آب شیرین در ایران

بازارهای محلی در تمام روزهای هفته در این منطقه و همچنین شهرهای اطراف زیباکنار برپا میشود. مثلا شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها میتوانید در بازار لشت نشا خرید کنید ، چهارشنبه‌ها در شهر کیاشهر و پنجشنبه‌ها در خود زیباکنار اقلام مورد نیاز خود را به صورت تازه و ارگانیک تهیه کنید و با اطمینان خاطر از طبیعی بودن این محصولات و خوردن آن لذت ببرید.

زیباکنار نگین ساحلی در استان گیلان

اگر شما قصد رفتن به زیباکنار را دارید مسیرهای پیشنهادی ما این است که : شما میتوانید از سمت جنوب از جاده تهران به رشت ، خمام و در نهایت به منطقه آزاد انزلی و ساحل زیباکنار برسید و اگر از سمت شرق بیاید باید از مازندران ، رودسر لنگرود ، لاهیجان ، آستانه و بعد به ساحل زیباکنار برسید و اگر از سمت غرب بیایید باید از تبریز و اردبیل ، آستارا یا خلخال به انزلی و بعد به ساحل زیباکنار برسید. بصورت تقریبی فاصله زیباکنار تا تهران ۳۵۰ کیلومتر و فاصله آن تا قزوین : تقریبا ۱۸۰ کیلومتر می باشد . یک مسیر سرسبز و زیبا و پر از جاذبه ی طبیعی که چشم هر ببینده ای را مسحور این زیبایی ها می نماید .

در انتها یادآور شویم شما میتوانید در این منطقه از گیلان که در نزدیکی منطقه آزاد انزلی به شمار می آید با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در زیباکنار و یا خرید زمین در زیباکنار کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.


5/5 - (18 امتیاز)