ییلاق سلانسر رودبار از جاذبه های گردشگری در گیلان

گردشگری , بلاگ ۲۶ دی ۱۴۰۱ 3,113

ییلاق سلانسر رودبار جزء محدود مکان‌هایی به شمار می‌رود که به جرعت می‌توان گفت حال و هوای عجیب و سرشار از انرژی را به روح و جسم شما می‌بخشد . این مکان تورستی ارزش بسیار زیادی را به خطه‌ی شمال کشور به علت توریستی بودنش بخشیده است . اگر دلتان یک حال خوب می‌خواهد با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا یک سفر اجمالی و رویایی را در ییلاق سلانسر که بهشتی برین در حوالی روستای رستم آباد واقع در رودبار است به خاطر بسپاریم .

ییلاق سلانسر رودبار از جاذبه های گردشگری در گیلان

ییلاق سلانسر رودبار کجاست؟

این ییلاق زیبا بهشتی روی زمین است که در خطه‌ی شمال کشور در قسمت جنوبی شهر گیلان و در حوالی روستای رستم آباد واقع شده است . مسافرت به این منطقه روح تازه‌ای را به جسم شما می‌بخشد . ییلاق سلانسر تقریبا در نزدیکی شهر رودبار واقع شده است که این ناحیه‌ توریستی ارزش زیادی را به این شهر اختصاص می‌دهد . اگر قصد دارید به یک سفر دنج و عالی بروید حتما رفتن به سلانسر را به عنوان یکی از اولویت‌ها‌ی برنامه خود قرار دهید .

این مکان زیبا به علت داشتن آب و هوای بکر و طبیعتی دل‌انگیز و نمای زیبایش به یکی از مناطق توریستی و دیدنی تبدیل شده است . در ییلاق سلانسر رودبار شما شاهد انواع درختان سر به فلک کشیده ، گل‌های وحشی و همچنین گیاهانی که دارای خواص دارویی فوق العاده‌ و کم‌نظیر هستند خواهید بود . این روستای گردگشری و توریستی به علت قرار گرفتن در ارتفاع ۱۲۵۰ متری از سطح دریا دارای حاله‌ای از مه زیبا در بالای خود می‌باشد که حتی در فصول تابستانی هم شاهد آن هستیم .

ییلاق سلانسر رودبار از جاذبه های گردشگری در گیلان

استان بی‌نظیر گیلان دارای مکان‌های دیدنی بکر از جمله ییلاق سلانسر رودبار است . این روستای زیبا در ۱۲ کیلومتری قسمت غربی رستم آباد قرار دارد . در مسیری که برای رفتن به این ییلاق انتخاب می‌کنید از کوه درفک که در چند کیلومتری ییلاق سلانسر واقع شده دیدن کنید ، همچنین تماشای جلگه‌ی حیرت انگیز سپید رود در نزدیکی این ییلاق خالی از لطف نیست .

بیشتر بخوانید :  زیباکنار مقصدی توریستی در گیلان

 

ییلاق سلانسر رودبار از جاذبه های گردشگری در گیلان

در چه فصلی از سال به ییلاق سلانسر رودبار برویم؟

فصل بهار و تابستان بهترین زمان مسافرت به سلانسر است، اما اگر قصد تماشای گل‌های زیبا و خوش عطر این منطقه را دارید بهتر است فصل بهار را برای مسافرت‌تان انتخاب کنید . اما سیر و سفر در این دفتر نقاشی در فصل پاییز هم از زیبایی خاص خودش برخوردار است . مه گرفتگی‌های زیبای سلانسر در فصل‌های بهار و پاییز به خصوص در فصل پاییز خاطره‌ای به یاد ماندنی را در ذهن شما هک می‌کند .

ییلاق سلانسر و ویژگی‌های منطقه‌ای آن

سلانسر دارای دشت‌های پوشیده از گیاهان و درختانی است که به جرعت می‌توان گفت نمونه‌ی آن در هیچ جای دیگر یافت نمی‌شود . تنفس درهوای پاک و سالم این منطقه موجی همراه با آرامش را در روح و تن شما می‌دمد ، که شاید تاکنون نظیر این حس را تجربه نکرده‌ باشید . دامنه‌ی دید وسیع این منطقه‌ی ییلاقی وسعتی به پهنای یک بهشت را در بر می‌گیرد . از ویژگی‌های بارز این مکان تفریحی دوست داشتنی وجود چشمه‌های خروشان و کوهستان‌های دیدنی آن است که یک مسافرت خاطره‌انگیز را برای شما و خانواده عزیزتان به ارمغان می‌آورد . به علت خنک بودن این دشت درفصل تابستان مکانی بکر برای نجات دادن خود از گرمای طاقت فرسای تابستان می‌باشد .

در این سفر چه وسایلی را با خود به همراه ببریم؟

باید این نکته را به خاطر بسپارید که ییلاق سلانسر رودبار هیچ گونه امکانات رفاهی نظیر آب لوله کشی ، برق ، گاز و … ندارد و آب آشامیدنی افرادی که به این مکان مسافرت می‌کنند از طریق چشمه‌ها‌ی خروشانی که از کوهستان سرچشمه می‌گیرند تامین می‌شود . سعی کنید به اندازه کافی با خود هیزم ببرید زیرا در این مکان به علت مرطوب بودن هوا ، هیزم و چوب خشک جهت روشن کردن آتش پیدا نمی‌شود . اگر شما تصمیم گرفتید در فصل پاییز یا زمستان به این دشت زیبا بروید حتما لباس‌ گرم با خود به همراه داشته باشید .

ییلاق سلانسر رودبار از جاذبه های گردشگری در گیلان

چگونه به ییلاق سلانسر برویم؟

بگذارید این مسیر زیبا را اینگونه برایتان شرح دهیم اگر شما در لشت نشا یا شهر های غرب و یا شرق گیلان زندگی میکنید و میخواهید به این بهشت گمشده در رودبار بروید ابتدا باید خودتان را به رشت و بعد به روستای رستم آباد برسانید ، همچنین اگر شما در تهران یا استان های دیگر زندگی می کنید ، ما شرح این مسیر را به وسیله ی گوگل مپ در زیر این مقاله برایتان قرار داده ایم که بتوانید به راحتی به این منطقه ییلاقی بیاید ، این ییلاق در نزدیکی توابع رستم آباد قرار گرفته است . پس از طی کردن یک مسیر آسفالتی تقریبا کوتاه ، به جاده‌‌ای خاکی می‌رسید که این همان مسیر اصلی است که شما را تا رسیدن به این بهشت برین همراهی می‌کند . اما نگران خاکی بودن این جاده به علت صعب العبور بودنش نباشید زیرا این مسیر را می‌توان با ماشین‌‌های معمولی هم طی کرد .

بیشتر بخوانید :  چشمه آب گرم علی داشی آستارا یک سفر تفریحی و درمانی

پس از طی کردن قسمتی از این جاده خاکی به درختان تنومند و حیرت‌انگیزی نظیر راش ، کاج ، بلوط ، افرا و … می‌رسید . یکی از موارد زیبا و حتی جالبی که شما در این درختان مشاهده می‌کنید خشک شدن نوک برخی از این درختان به علت برخورد صاعقه به آن‌ها بوده است . از این رو این نکته را به ‌خاطر بسپارید که قبل از رفتن به این مکان از شرایط آب و هوایی و بارش باران حتما مطلع شوید و لوازم و وسایل مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشید .

علت نام گذاری سلانسر

آیا تا به حال با خود اندیشیده‌اید که علت نام گذاری این ییلاق چیست و یا چرا نام این ییلاق را سلانسر گذاشته‌اند ؟ این نام گذاری از لهجه و گویش محلی مردم این منطقه سرچشمه می‌گیرد . در گذشته‌های دور مردم به جای استفاده از کلمه آبگیر از سل استفاده می‌کردند . در کل سلانسر به معنی آبگیر می‌باشد زیرا در اثر ریزش برف و باران و گودی این دشت ، آب باریده شده در همان نقطه جمع می‌شود و راهی جویبار نمی‌شود .

نتیجه‌گیری

ییلاق سلانسر رودبار از جمله مکان‌هایی است که مسافرت به آن‌جا در هر فصلی به دلیل زیبایی‌های بی‌نظیری که مانند آن در هیچ نقطه‌ای از جهان به چشم نمی‌خورد لذت بخش است . این ییلاق تاریخی و توریستی دارای قدمت چند صد ساله می‌باشد و وجود چنین مکان‌های بی‌نظیری در سطح ایران عزیزمان ارزش و زیبایی کشورمان را چند برابر می‌کند . در ضمن وجود مناطق توریستی فراوانی که در اطراف رودبار از جمله کوه درفک رودبار و جنگل نقله بر رستم آباد  و مناطق طبیغعی و بکر دیگر وجود دارند که میوانید در کنار خانواده خود بهترین لحظه ها را در این مکانها ثبت کنید.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید در این منطقه از گیلان با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در رودبار کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیزی را رقم بزنید.


5/5 - (5 امتیاز)