کوه درفک رودبار زیباترین قله در سرسبزترین استان کشور

گردشگری , بلاگ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ 2,797

شاید همگی ما رودبار را با زیتون‌های تازه و خوشمزه اش بشناسیم و اولین هدف ما برای سفر به این خطه از کشور ، خوردن خوراکی های معروف و خوشمزه این منطقه باشد . اما نمی‌توان جاذبه های رودبار را تنها محدود به زیتون ، کلوچه و کوکی های خوشمزه آن کرد . این شهر با دارا بودن جاذبه های طبیعی بکر و زیبا ، مقصد بسیاری از گردشگران شده است . دیدن زیبایی های این منطقه در کنار آب و هوای بسیار مطبوع آن توانسته محیطی دل نواز را برای مسافرین فراهم آورد . کوه درفک رودبار زیباترین قله در سرسبزترین استان کشور یکی از ده ها زیبایی این منطقه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

کوه درفک رودبار زیباترین قله در سرسبزترین استان کشور

رودبار شهری پر از رود

رودبار یکی از وسیع ترین شهرهای شمالی کشور است که در فاصله ۲۶۸ کیلومتری تهران و ۶۰ کیلومتری رشت قرار دارد . این شهر به دلیل وجود رودهای فراوان در این ناحیه ، به این نام معروف شده است . زبان مردمان این منطقه گیلکی بوده که با ۳ گویش بیه پس ، بیه پیش و گالشی صحبت می‌کنند . این شهر با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی میزبان بسیاری از گردشگران در سرتاسر سال است . آب و هوای این شهر از نوع آب و هوای مدیترانه ای بوده که دارای زمستانی معتدل و اندکی مرطوب و تابستانی گرم و خشک است . این شهر دارای ۲۵۷۴ کیلومترمربع مساحت است و به همین دلیل نیز از بزرگ ترین شهرهای استان گیلان به‌حساب می‌ آید .

جاذبه های رودبار

شهرستان رودبار را می‌توان یکی از زیباترین شهرهای ایران معرفی کرد . وجود چشمه های آب گرم همراه با جنگل های زیبا ، چشمه های پر آب و کوه های سر به فلک کشیده از جمله کوه درفک رودبار ، زیبایی مطلق را در برابر چشمان شما ترسیم خواهد کرد . در زیر به برخی از جاذبه های گردشگری شهرستان رودبار اشاره خواهیم کرد .

چشمه آبگرم ماستخور

این چشمه در ۵ کیلومتری شهر رودبار و در غرب سد منجیل قرار دارد. آب این چشمه در خروج از مظهر خود، گرم و جوشان است و بومیان این منطقه این آب را به سمت خزینه هایی هدایت و در آن ها حمام می‌کنند . اهالی معتقدند که استحمام در این آب درمان بسیاری از دردهای آنان است . زیرا وجود املاح معدنی در آب گرم این منطقه درد بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری مفاصل و استخوان و روماتیسم را التیام بخشیده است .

بیشتر بخوانید :  آبشار زمرد تالش نگینی در دل جنگل های گیلان

کوه درفک رودبار زیباترین قله در سرسبزترین استان کشور

دریاچه ویستان بره سر

این دریاچه یکی از جاذبه های طبیعی منطقه و جز مناطق نمونه گردشگری منطقه خورگام محسوب می‌شود . این دریاچه دارای گونه های مختلفی از پرندگان و آبزیان است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در منطقه ای بسیار زیبا ، مقصد بسیاری از گردشگران می‌باشد . بهتر است در فصول گرم سال به این منطقه سفر کند تا کوهستانی بودن هوا ، شما را آزار ندهد . وسعت دریاچه ویستان بره سر حدود ۴ هکتار بوده و طولی حدود ۲۳۰ و عرضی حدود ۱۰۰ متر دارد .

آبشار کلشتر

این آبشار زیبا که حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد یکی از زیبایی های شهرستان رودبار است . جنگل های پر درخت و ناب که در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده‌اند و دشت های زیبای منطقه که در اطراف این آبشار هستند ، این منطقه را تبدیل به نگینی در منطقه نموده است .

تپه مارلیک

این تپه که یکی از ۵ تپه باستانی در دره گوهررود رودبار است که دارای آثار باستانی فراوانی میباشد و میتوانید اشیای کشف شده از این تپه را در موزه ی رشت مشاهده نمایید ، همچنین تپه مارلیک دارای آب و هوایی بسیار مطلوب بوده که محل سکونت بسیاری از افراد است . تپه های زینب بیجار ، چیلا قلعه ، دور بیجار و جازم کول از دیگر تپه های اطراف هستند .

چشمه آب معدنی داماش

چشمه آب معدنی داماش که یکی از معروف ترین چشمه های آب معدنی کشور است در روستای داماش از توابع شهرستان رودبار واقع شده است . این روستا که در ارتفاع ۲۲۰۰ متری قرار دارد ، بسیار خوش آب و هوا بوده و محل مناسبی برای تفریح شما است . از دیگر چشمه های آب معدنی منطقه می‌توان به چشمه آب معدنی سنگرود اشاره کرد . این منطقه در ۲۰ کیلومتری شهر لوشان از توابع رودبار قرار دارد . متأسفانه در حال حاضر متروک است . آب این چشمه درمان بسیاری از بیماری های استخوان و بیماری های پوستی است .

کوه درفک رودبار

کوه درفک رودبار در زبان تاتی ، به معنای آشیانه عقاب است . اما روایتی دیگر آن را برگرفته از قوم دربیک می داند که از ساکنین نواحی خزر بوده اند . کوه درفک رودبار که ارتفاعی حدود ۲۷۳۳ متر دارد ، مقصد بسیاری از گردشگران بوده است . بسیاری از کارشناسان معتقدند که به دلیل زلزله رودبار بخش هایی از قله فرو ریخته و دچار فرسایش شدید شده است . کوه درفک رودبار از سمت شرق به کوه های منجیل ، از شرق و جنوب شرقی به کوه های پیشکوه و رشت ‌کوه‌های تخت سلیمان ادامه داشته و تا دره ۳ هزار تنکابن نیز می‌رسد .

بیشتر بخوانید :  ورزش های آبی و ساحلی در گیلان

طبیعت گردی در ییلاق کوه درفک رودبار موجب آرامش اعصاب شما خواهد شد . وجود گیاهان دارویی از جمله گزنه که بسیار تیز و برنده می‌باشد ، می‌تواند به شما در درمان درد هایی همچون روماتیسم و بیماری قند کمک نماید . وجود دشتی فراخ و سرسبز که چراگاه گوسفندان است ، شوق زندگی روستایی را در شما ایجاد خواهد کرد . می‌توانید از بومیان منطقه کوه درفک رودبار درخواست کنید تا انواع نان محلی و غذاهای محلی را به شما ارائه دهند . مردمان خطه شمال کشور ، مردمانی مهمان‌نواز بوده و برای ثبت خاطراتی خوش در ذهن شما از هیچ کمکی فروگذار نخواهند کرد . بهترین زمان بازدید از کوه درفک رودبار فصل پاییز است . وجود برگ های رنگارنگ که با مه های غلیظ و ابرهای پراکنده تزئین شده‌اند ، زیبایی خاصی را به منطقه می‌بخشد .

کوه درفک رودبار زیباترین قله در سرسبزترین استان کشور

غارهای موجود در درفک

همان‌گونه که بیان شد چندین غار در کوه درفک رودبار موجود است که می‌تواند محیط مناسبی برای ماجراجویی شما باشد . اگر علاقه مند به غار نوردی هستید ، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از زیبایی های این منطقه بکر و ناب نهایت استفاده را ببرید . کاسه درفک محل ییلاق بسیاری از دامداران است . در  بخش کاسه کوه درفک رودبار غاری وجود دارد که از یخ های درون آن به عنوان منبعی از آب خنک و شیرین جهت رفع تشنگی در تابستان استفاده می‌شود . استفاده از برف زمستانی برای فصول گرم سال یکی از دور اندیشی های مردمان این منطقه است که موجب زیبایی منطقه نیز گردید .

مسیرهای دسترسی به کوه درفک

1_  سیاهکل_دیلمان_شاه شهیدان_اربناب_قله درفک

2_ رستم آباد_تنکابن_راجعون_جیرونی_قله درفک

3_ رستم‌آباد_تنکابن_شیرکوه_لارنه_جیرونی_قله درفک

برای مسافران عزیزی که قصد سفر به گیلان و کوه درفک رودبار را دارند مسیر های بالا بهترین مسیر ها برای رفتن به این بهشت زیبا می باشد . در کنار کوه درفک رودبار مناطق دیدنی زیادی نیز در این منطقه وجود دارد از جمله ییلاق سلانسر رودبار و جنگل نقله بر رستم آباد که در مسیر رفتنتان میتوانید به این مناطق نیز سر بزنید .

در انتها یادآور شویم شما میتوانید در این منطقه از گیلان توسط ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در رودبار و خرید زمین در رودبار کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیزی را رقم بزنید.

 


5/5 - (4 امتیاز)