جنگل نقله بر رستم آباد در استان گیلان

گردشگری , بلاگ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ 2,847

استان گیلان به عنوان یکی از سرسبز ترین استان های کشور ، دارای منابع طبیعی بسیاری است که هرکدام از آن ها جاذبه‌ای برای گردشگران به شمار می آیند . زیبایی های موجود در این استان اعم از دشت های فراخ ، آبشار های بلند و پر آب ، کوه های سر به فلک کشیده و جنگل های انبوه ، همگی می توانند شما را برای ساعت ها از این دنیا فارغ کرده و هوش از شر شما بپرانند . جنگل نقله بر رستم آباد چشم‌ اندازی زیبا در استان گیلان است که در نزدیکی شهرستان رودبار واقع شده است . برای آشنایی با زیبایی های جنگل نقله بر رستم آباد در استان گیلان با ما تا انتهای مقاله همراه باشید .

جنگل نقله بر رستم آباد در استان گیلان

رستم‌آباد یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان است که در ۱۵ کیلومتری شهرستان رودبار قرار دارد . زیبایی های موجود در این شهر به گونه ای است که می توان آن ها را برای روزها تماشا کرد . رستم آباد در منطقه ای نیمه کوهستانی واقع ‌شده و در نزدیکی رودخانه سفیدرود نیز می باشد . غرب این روستا را جنگل سلانسر ، شرق آن را شالیزارهای خوش رنگ و خوش بو و شمال آن را شهرستان رودبار فراگرفته است .

جاذبه‌های رستم‌آباد

همان‌طور که بیان شد رستم آباد دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری است که بازدید از هریک از آن‌ها دلیل خوبی است تا شما به این روستا سفر کنید . در زیر به برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه اشاره خواهیم کرد:

دریاچه بره سر

این دریاچه در ۵۵ کیلومتری رودبار قرار گرفته است . اطراف این دریاچه می توانید درختان تنومندی از جنس راش ، بلوط و سوسن چلچراغ را تماشا کنید . دریاچه بره سر محل زندگی جانوران زیادی از جمله پرندگان است . وجود دریاچه و جنگل اطراف آن زیبایی وصف ناپذیری را به منطقه بخشیده است .

ییلاق سلانسر

ییلاق سلانسر را می‌توان به عنوان یکی از زیباترین ییلاقات کشور معرفی کرد . این ییلاق که در ارتفاعات قرار گرفته است دارای دشت های سرسبز و پرگل می‌باشد . طبیعت مه ‌گرفته این منطقه شما را از زندگی ماشینی تان دور کرده و آرامش را به روح شما تزریق خواهد کرد .

بیشتر بخوانید :  امامزاده هاشم رشت کجاست؟ + معرفی ، تصاویر و نقشه

کوه درفک

در نزدیکی رستم‌آباد ، کوه درفک قرار داشته که ییلاقی بسیار زیبا نیز در اطراف آن وجود دارد . وجود مه غلیظ که منطقه را فرا می‌گیرد و درختان را بیش از پیش زیبا و شگفت انگیز می‌نماید ، می‌تواند نظر شما را جلب کند .

جنگل نقله بر رستم آباد در استان گیلان

یکی از زیباترین جنگل‌های موجود در رستم آباد ، جنگل نقله بر رستم آباد می‌باشد . این جنگل زیبا که در نزدیکی ده نقله بر واقع شده است ، چشم اندازی زیبا از قله درفک و جلگه سپیدرود را نمایان می کند . درختان در هم تنیده جنگل نقله بر رستم آباد ، محیطی آرام ، خنک و به دور از اشعه تابناک خورشید را فراهم آورده‌اند .

بررسی دهستان نقله بر

دهستان نقله بر که جنگلی انبوه ( جنگل نقله بر رستم آباد ) را در دل خود جای ‌داده است ، از روستاهای کوچک دیگری نیز تشکیل ‌شده است . روستای حبیب آباد ، مازیان ، کوله کش و پیرسرا از جمله روستاهایی هستند که در دهستان نقله بر واقع‌ شده‌اند . زیبایی های موجود در این منطقه موجب شده است تا افراد اغلب در فصول گرم سال خود را به این منطقه رسانیده از طبیعت فوق العاده آن استفاده نمایند .

قرار گرفتن این روستا در منطقه ای خوش آب و هوا و خنک دلیلی است تا افراد را به این منطقه بکر بکشاند . برای رسیدن به این جنگل زیبا ، مسیری را باید پیاده روی کنید . گذشتن از قلب جنگلی که چشم اندازهای اطراف شما کوه درفک و رودخانه پر آب سفیدرود است ، جلوه ای باورنکردنی را برای شما خلق می‌کند .

این روستا در گذشته به دلیل زلزله رودبار دارای آسیب فراوانی شد و بخش زیادی از جمعیت خود را از دست داد اما امروزه به دلیل طبیعت و ییلاقات سرسبز خود ، مجدداً میزبان تعداد زیادی از افراد است که به‌ صورت موقت و یا دائم ، این منطقه را برای سکونت انتخاب کرده‌اند .

بررسی بهترین زمان برای سفر به جنگل نقله بر رستم آباد

دیدن این منطقه در هر فصلی که باشد ، زیبایی ها و صفای خود را دارد . قرار گرفتن جنگل نقله بر رستم آباد در منطقه ای کوهستانی و کمی سردسیر موجب شده است تا بسیاری از افراد برای فرار از گرمای تابستان ، در این فصل به این منطقه سفر کنند . اما اگر شما خواهان دیدن طبیعتی فوق تصور خود در این جنگل هستید ، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که فصل پاییز را برای سفر به جنگل مذکور انتخاب کنید .

بیشتر بخوانید :  آبشار لونک سیاهکل و جاذبه های گردشگری آن

دیدن درختان چند رنگ همراه با کوه های پربرف اطراف می‌تواند حس خوشایندی را در شما به وجود آورند . دیدن درختانی که به رنگ های زرد و نارنجی و قرمز درآمده‌اند زیبایی خارق العاده ای دارد که مطمئناً نظر هر کسی را جلب خواهد کرد .

جنگل نقله بر رستم آباد در استان گیلان

بررسی پوشش گیاهی و جانوری جنگل نقله بر

جنگل نقله بر رستم آباد با دارا بودن انواع درختان مکان مناسبی برای سفر شما خواهد بود . وجود انواع درختان مانند راش ، ممرز و انجیلی و همچنین بوته هایی شامل ازملک ، پاپیتل ، سرفیلی و … گواه از پوشش گیاهی ناب منطقه است . مطمئناً حیوانات بسیاری نیز در لابه لای درختان انبوه منطقه زندگی می‌کنند .

از جمله مهم‌ترین حیواناتی که در این منطقه به چشم می‌خورند ، شغال ، گراز ، قمری خانگی ، گنجشک ، توکای سیاه و کمرکولی جنگلی است . یکی از زیباترین جاذبه های موجود در دل جنگل نقله بر ، وجود سرو هرزویل است . این درخت که تبدیل به یک اثر طبیعی ملی شده است ، دارای ۳۰ متر ارتفاع می‌باشد .

بررسی تأثیر گردشگران بر اقتصاد و محیط زیست جنگل نقله بر

مطمئناً افزایش محبوبیت و معروفیت جنگل نقله بر رستم آباد موجب شده است تا گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری به این منطقه سفر کنند . این موضوع موجب افزایش کسب و کار بومیان منطقه گردیده است . بسیاری از روستاییان با ارائه انواع محصولات محلی و فروش آن ها توانسته اند چرخ زندگانی خود را بهتر از قبل بچرخانند . بسیاری از جوانان با ارائه اتاقک هایی جهت اسکان به مسافران ، درآمد کسب می‌کنند . دکه های فروش تنقلات ، احداث رستوران ها و همچنین قهوه‌خانه ها از دیگر موضوعاتی است که موجب شده است تا مردمان این خطه زندگی راحت تری را در پیش گیرند .

نکته قابل توجه در این مسئله این است که با وجود تأثیر مثبت گردشگران بر اقتصاد بومیان منطقه ، حضور آنان موجب آسیب به محیط زیست جنگل نقله بر رستم آباد شده است . این جنگل که در حدود ۷ سال پیش طعمه حریق شده بود ، بسیار آسیب پذیر می‌باشد . توجه به جنگل نقله بر رستم آباد در استان گیلان موجب خواهد شد تا بیش از پیش به آن صدمه وارد نشود.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید در این منطقه از گیلان توسط سایت ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در رودبار و خرید زمین در رودبار کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

 


5/5 - (2 امتیاز)