تله کابین و گردنه حیران گیلان

گردشگری , بلاگ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ 2,811

وجود دو استان زیبای گیلان و اردبیل در کنار یکدیگر موجب شده است تا این خطه از گیلان به عنوان یکی از پر گردشگرترین و محبوب‌ترین مناطق کشور معرفی شود . زیبایی‌های طبیعی این خطه به حدی است که افراد از سراسر جهان خود را برای دیدن آن می‌رسانند . گردنه حیران نیز یکی از این مناطق طبیعی در گیلان است که زیبایی وصف‌ ناپذیری دارد . تله کابین و گردنه حیران گیلان از جاذبه های توریستی شمال کشور می باشد که برای آشنایی بیشتر با این منطقه زیبا ، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

تله کابین و گردنه حیران گیلان

گردنه حیران کجا است؟

به محض شنیدن نام حیران ، مسلماً به یاد جنگل‌های انبوه و جاده زیبای پر پیچ و خم این منطقه خواهید افتاد . زیبایی‌های طبیعی واقع در این خطه حیرت‌انگیز برای ساکنین مناطق خشک و یا شلوغ کشور ، بسیار جذاب است . حیران نام روستایی در استان گیلان و شهرستان آستارا است که دارای آب‌ و هوای بی‌نظیر می‌باشد . فاصله آستارا تا این روستای معروف ، تنها ۳۰ کیلومتر می‌باشد . این روستا مابین جاده آستارا و اردبیل قرار دارد از این رو برخی به اشتباه آن را مرتبط با اردبیل می‌دانند . ییلاق حیران به ۳ روستای حیران سفلا ، حیران وسطا و حیران علیا تقسیم می‌شود .

شاید یکی از دلایل انتخاب نام حیران برای این منطقه ‌این باشد که زیبایی‌های موجود در آن شما را حیرت‌زده خواهد کرد . وجود جنگل‌های سبز و انبوه ، واقع‌ شدن این منطقه در ارتفاعات و نزدیک شدن به ابر و مه موجب شده است تا حس بهشت را در این شهر زیبا تجربه کنید . مسیر زیبای گردنه حیران از یک‌ طرف به کوه‌های پوشیده از درخت‌های بلند و سبز رنگ ختم شده و در طرف دیگر آن به دره‌ای نه ‌چندان عمیق وصل می‌شود . در این دره زیبا نیز رود ارس عبور کرده که موجب افزایش زیبایی و مطلوب بودن آب‌وهوای این دره نیز شده است . نزدیکی ییلاق حیران به مرز کشور نیز ، یکی دیگر از زیبای های آن است . در یک‌طرف گردنه حیران ، زیبایی‌های مربوط به کشور عزیزمان ایران و در سمت دیگر آن جنگل‌های زیبای واقع‌ شده در کشور آذربایجان را خواهید دید .

اقتصاد بومیان منطقه حیران

وجود چنین طبیعتی موجب شده است تا بسیاری از بومیان این منطقه برای امرار معاش ، دست به ارائه خدمات رفاهی جهت حال مسافرین زنند . سفره‌خانه‌ ها ، رستوران‌ ها ، مغازه‌ های فروش چای و صنایع‌ دستی تنها بخشی از مشاغلی است که به‌ واسطه جذب توریست ، نصیب مردمان این منطقه شده است .

بیشتر بخوانید :  اکوتوریسم یا بوم گردی در گیلان

زیبایی‌های تله کابین و گردنه حیران گیلان

تله کابین و گردنه حیران گیلان تنها جاذبه‌ های این منطقه نمی‌باشند بلکه زیبایی‌های دیگر این منطقه که هنوز بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده است ، می‌تواند بیش از پیش نظر شما را جلب نماید . در زیر به برخی از جاذبه‌های این منطقه اشاره خواهیم کرد .

تله کابین و گردنه حیران گیلان

جنگل فندقلو شگفتی طبیعت در گردنه‌ای حیرت‌انگیز

پس از عبور از گردنه زیبای حیران و قبل از رسیدن به نمین ، جنگل‌های زیبای فندقلو قابل مشاهده هستند . در این منطقه انواع درختان زیبا ، دشتی پر از گلهای زیبا و رنگارنگ ، درختان فندق ، حیوانات اهلی و وحشی و چشمه‌ های آب گرم را می‌توان یافت . در بهار هر سال جشنواره گل‌ های بابونه در این جنگل برگزار می‌گردد که بسیار مورد استقبال گردشگران نیز واقع‌ شده است .

دهکده گردشگری حیران

در کنار تله کابین و گردنه حیران گیلان ، روستایی گردشگری در این منطقه قرار دارد که به دلیل داشتن امکانات تفریحی و رفاهی ، مکان خوبی برای گذراندن اوقات فراغت شما خواهد بود . پیست کارتینگ ، ترامبولین ، سورتمه و همچنین رستوران ، کافی‌شاپ و مرکز خرید ، از جمله امکانات این دهکده توریستی می‌باشد .

تله کابین و گردنه حیران گیلان

پیست اسکی روی چمن فندقلو

پیست اسکی مذکور در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و تجربه‌ای جالب برای شما خواهد بود . این پیست دارای تمامی استانداردهای بین‌المللی بوده و از این بابت ، نگرانی وجود ندارد . به دلیل آب‌وهوای فوق‌العاده این منطقه و همچنین پیست باکیفیت ، برخی از اردوهای تیم ملی اسکی روی چمن نیز در این منطقه برگزار می‌شود .

تله کابین و گردنه حیران گیلان دو یار جدانشدنی

تله کابین و گردنه حیران گیلان دو یار جدانشدنی هستند که شاید جذاب‌ ترین بخش در سفر به گردنه حیران  گیلان ، استفاده از تله کابین آن باشد . دیدن زیبایی‌های موجود در این گردنه پر پیچ از بالا ، اتفاقی است که می‌تواند روح شما را برای مدت طولانی تغذیه نماید . تله کابین مذکور به طول ۱۵۰۰ متر در مسیر جنگل فندقلو قرار دارد و مدت آن در هر سمت ۱۲٫۵ دقیقه و مجموعاً ۲۵ دقیقه به طول خواهد انجامید . تعداد ۳۳ تله کابین در خط استفاده می‌شود که ۳۰ کابین آن ظرفیت ۶ نفره داشته و ۳ کابین آن به صورت VIP می‌باشد .

در هنگام استفاده از تله کابین ، در سمت شرق ، دریای زیبای خزر ، در سمت شمال مرز کشور آذربایجان و شهرهای مرزی این کشور و از سمت غرب و جنوب نیز جنگل‌های فندقلو را مشاهده خواهید کرد . در ایستگاه فندقلو اردبیل ، کافی‌شاپ ، آلاچیق و چایخانه سنتی قرار دارد که آماده پذیرایی از گردشگران است . بر روی تپه آخار که در فاصله ۱۰۰ متری از ایستگاه فندقلو قرار دارد ، یک رستوران نیز قابل مشاهده است .

بیشتر بخوانید :  ییلاق سلانسر رودبار از جاذبه های گردشگری در گیلان

بهترین زمان سفر به منطقه ییلاقی حیران

از آنجایی که این منطقه به استان زیبای اردبیل نیز نزدیک می‌باشد ، به دلیل واقع‌شدن در منطقه‌ای کوهستانی ، دارای آب‌وهوای سرد و کوهستانی است . بهتر است برای سفر به این خطه سبز و چشم‌نواز ، از تعطیلات تابستان استفاده کنید . به یاد داشته باشید که حتی در زمان تابستان نیز برای ورود به این منطقه نیاز به لباس‌های گرم دارید زیرا جاذبه‌های تله کابین و گردنه حیران در ارتفاعات پر از مه قرار داشته و دارای آب‌وهوای بسیار سردی می‌باشند .

تله کابین و گردنه حیران گیلان

می‌توانید برای بهره‌گیری از طبیعت بکر این منطقه در زمان بهار و تابستان به شهر آستارا سفر نمایید . اوایل پاییز نیز زمان مناسبی است تا از جنگل‌های زرد و قرمز شده فندقلو ، خاطره‌ای خوش در ذهن خود ثبت نمایید . فصل زمستان به دلیل بارش سنگین برف در این منطقه ، امکان سفر را برای شما سخت خواهد کرد . وجود جاده پرپیچ و خطرناک ، ریسک سفر را نیز بالا خواهد برد . لذا قبل از سفر در فصل زمستان ، حتماً از وضعیت آب‌وهوا و جاده مطمئن شوید .

استفاده از زیبایی‌های این خطه زیبا در مدت‌ زمان ۱ روز ، نمی‌تواند روح شما را آن‌ طور که باید آرام بخشد . پیشنهاد ما به شما این است که برای اقامت در این خطه سبزرنگ کشور ، مکانی برای سکنی داشته باشید و چه بسا بهتر که این مکان برای خود شما باشد ، تا خاطره‌ای خوش را توشه سفر خودکرده و گذر عمر را احساس نکنید .

تله کابین و گردنه حیران گیلان را می‌توان یکی از جاذبه‌های زیبای منطقه شمال کشور معرفی کرد . ییلاق حیران که در شهر آستارا استان گیلان قرار دارد ، مقصد بسیاری از گردشگران است . تله کابین واقع‌شده در این منطقه مابین جاده آستارا و اردبیل قرار دارد و یک‌طرف آن را دریای خزر ، طرف دیگر را مرز کشور آذربایجان تشکیل می‌دهد . جنگل‌های انبوه و سبز فندقلو ، دره کم‌عمق و رود ارس را نیز نباید از یاد برد ، همچنین وجود مکانهای توریستی دیگر از جمله آبشار لاتون آستارا و آبشار زمرد تالش و تالاب استیل آستارا در اطراف این منطقه همگی موجب چشم‌نوازی و جذب توریست شده‌اند.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید به کمک سایت ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در گیلان و خرید ویلا در شمال ایران کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

 


5/5 - (1 امتیاز)