آبشار زمرد تالش نگینی در دل جنگل های گیلان

گردشگری , بلاگ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ 2,964

استان گیلان جز پرتراکم‌ترین استان‌های کشور است که به فاصله هر چند کیلومتر ، شهر جدید ، آبادی جدید و روستای جدیدی را می‌توان یافت . وجود چنین نزدیکی ما بین شهرها موجب شده است تا گردشگران بتوانند به راحت‌ترین روش ممکن از زیبایی های موجود در چند شهر مختلف این استان زیبا بهره برند . آبشار زمرد تالش نگینی در دل جنگل های گیلان واقع در شهر کوچک حویق که در نزدیکی شهرستان تالش قرار دارد ، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت است که گردشگران زیادی را به این منطقه فراخوانده است .

آبشار زمرد تالش نگینی در دل جنگل های گیلان

زیبایی‌های موجود در آبشار زمرد تالش که دوقلو است ، سبب جلب نظر بسیاری از گردشگران شده است . در ادامه به بررسی جاذبه های شهر تالش از جمله آبشار زمرد خواهیم پرداخت . گیلان به عنوان منطقه ای در نزدیکی دریابی خزر و همچنین قرار گرفتن در دامنه کوه البرز ، دارای آب و هوای بسیار مناسبی است . همین مسئله موجب شده است تا آبی دریا ، سبزی جنگل ، کوه‌های مه گرفته و تالاب های پر گل ، همگی در کنار یکدیگر جلوه ای باورنکردنی به این منطقه ببخشند .

تالش ، شهری زیبا در استانی سبز

تالش به عنوان یکی از شهرستان‌های استان گیلان با مساحتی حدود ۱۴۲۷ کیلومتر در غرب این استان واقع شده است . این شهرستان از شمال به آستارا ، از شرق به دریای خزر ، از غرب به استان اردبیل و از جنوب نیز به رضوانشهر ختم می‌شود . زبان مردمان این منطقه تالشی بوده که به زبان پهلوی قدیم بسیار نزدیک است . بخش حویق ، نیز یکی از بخش‌های شهرستان تالش می‌باشد که آبشار زمرد نیز در آنجا واقع شده است .

جاذبه‌های تالش

تالش دارای جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی است که در خصوص هرکدام از آن ها می‌توان ساعت ها صحبت نمود . اکثر این جاذبه ها ، طبیعی بوده و نشان از سرسبزی منطقه و توجه بومیان منطقه به طبیعت دارد .

آبشار زمرد تالش نگینی در دل جنگل های گیلان

پارک جنگلی سیاه داران

این پارک که در کنار روستایی با همین نام واقع شده است ، مقصد بسیاری از افراد می باشد که برای دیدن بلوط های سیاه سر به فلک کشیده آن به این منطقه می‌آیند. دلیل انتخاب چنین اسمی برای این جنگل این است که به دلیل عظیم بودن درختان ، جنگلی تاریک بوده و مانع ورود مردم به آن می شده است . دار در زبان مازنی و گیلکی به معنای درخت است به همین دلیل نام این پارک جنگلی را سیاه داران گذاشته اند . در این پارک امکاناتی همچون رستوران ، آلاچیق و سورتمه ریلی موجود است .

بیشتر بخوانید :  منطقه آزاد انزلی را بیشتر بشناسیم

غار سوباتان

بسیاری از افراد برای دیدن تپه‌ها و کوه های سبز سوباتان به این منطقه سفر می‌کنند اما از وجود غاری زیبا در این خطه آگاه نیستند . مردم محلی نام این غار را گنج خانه گذاشته اند . زیرا بر این باورند که در صورت ورود به این غار طلسم خواهید شد . برای ورود به این غاز باید خود را به صخره های منطقه با ارتفاع ۵ تا ۱۵ متری ناحیه ای در نزدیکی روستای سوباتان برسانید . هنوز کسی از جمله گروه های غارنوردی به این غار وارد نشدند .

دریاچه سراگاه

این دریاچه که منبع آب شیرین منطقه است ، مکانی برای پرورش ماهی برای بومیان و رشد اقتصادی آنان نیز می باشد . دریاچه سراگاه در ۱۰ کیلومتری بخش مرکزی تالش واقع شده و اطراف آن را شالیزار های برنج و مزارع کیوی در برگرفته است .

آبشار زمرد تالش نگینی در دل جنگل های گیلان

پارک جنگلی گیسوم

این پارک که به دلیل جاده دسترسی به آن نیز معروف است در منطقه ای پوشیده از درختان زیبا قرار دارد . جاده ای رویایی و پر از درختان زیبا و تنومند که چشم هایتان را خیره خواهد کرد . مساحت پارک جنگلی گیسوم حدود ۸۰ هکتار بوده و دارای ۷۶ گونه گیاهی نیز می‌باشد . آبشار زیبای ویسادار نیز که از جاذبه های گردشگری شهر تالش است در این پارک قرار دارد .

آبشار زمرد تالش

آبشار زمرد تالش که در شهر حویق قرار دارد . این شهر کوچک تنها ۴ هزار نفر جمعیت دارد ، از ترکیب دو روستای حویق و چوبر تشکیل شده است . بومیان این منطقه اصالتاً تالشی بوده و به همین دلیل نیز به این زبان شیرین سخن میگویند . سفر به تالش و دیدن زیبایی های این شهر از جمله آبشار زمرد تالش ، خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد . دیدن جنگل های انبوه این منطقه که در دل آن ها آبشار زمرد تالش که دوقلو و زیبا میباشد ، وجود دارد برای همه لذت بخش خواهد بود .

مسیر دسترسی به آبشار زمرد تالش

برای بازدید از آبشار زمرد تالش باید در دل جنگل های بکر رفته و پیاده روی نمایید . داشتن لباس و کفش مناسب یکی از ملزومات این سفر هیجان انگیز است . پس از ورود به شهر حویق ، به سمت جنوب شهر و در مسیر کوهستان بروید . از بومیان منطقه آدرس آبشار زمرد را پرسیده و پس از قرار گرفتن در مسیر درست ، تنها با ۳۰ دقیقه پیاده روی به این آبشار زیبا برسید . بهتر است از راهنمایان محلی کمک بگیرید زیرا عدم نصب هیچ گونه تابلو راهنما در مسیر ، موجب سخت شدن دسترسی به این منطقه شده است . برخی از کودکان بومی حویق ، حاضر هستند در قبال گرفتن مبلغ ناچیزی شما را به سمت بهشت کوچک خود یعنی آبشار زمرد تالش راهنمایی کنند .

بیشتر بخوانید :  امامزاده هاشم رشت کجاست؟ + معرفی ، تصاویر و نقشه

آبشار زمرد تالش نگینی در دل جنگل های گیلان

پوشش گیاهی اطراف آبشار زمرد تالش

برای رسیدن به آبشار زمرد تالش نیاز است تا در دل جنگل به پیاده روی بپردازید . همین مسئله می‌تواند زیبایی های موجود را برای شما افزایش دهد . دیدن درختان مختلف و شنیدن صدای باد در لابه لای آن ها لذتی وصف ناشدنی را به شما خواهد بخشید . در جنگل های اطراف آبشار زمرد تالش درختانی از جمله : بلوط ، آکاسیایی ، گلابی ، له له خزر ، شمشاد ، انار ، ارجنگ ، آلوچه ، گردو وجود دارد .

این تنها بخشی از پوشش گیاهی منطقه است . پس از طی کردن این مسیر زیبا به محوطه ای بزرگ که دارای ۲ آبشار که در زوایای مختلف از هم قرار گرفته‌اند ، خواهید رسید . به همین دلیل نیز به آبشار زمرد ، آبشار دوقلو نیز گفته می‌شود .

وصف زیبایی آبشار زمرد تالش

همان‌طور که بیان شد ۲ آبشار در زوایا مختلف منطقه قرارگرفته اند . حال باید دید کدام آبشار از زیبایی بیشتری برخوردار است . این مسئله یک بحث کاملاً نسبی است اما آبشار بلندتر و پر آب‌تر در کناره سمت چپ قرار دارد . به دلیل ارتفاع این آبشار ، بخشی از سنگ های زیردست ، به صورت پلکانی درآمده است . در زیر آبشار حوضچه ای بزرگ قرار گرفته که می‌توانید خود را به دست آب سپرده و در آن شنا کنید

 

آبشار کوچک تر در روبروی شما قرار داشته و در دسترس‌ تر است . کم خطر بودن رسیدن به آبشار مسئله ای است که می توانید از آن استفاده کنید . اگر به هر دلیل امکان دستیابی به آبشار بزرگ تر را پیدا نکردید ، لذت استفاده از آبشار کوچک را از دست ندهید . آب این آبشار ابتدا به یک حوضچه کوچک ریخته و بعد از طی کردن مسیر کوتاه به حوضچه اصلی و بزرگ تر وارد می‌شود . وجود آرامش خاص منطقه موجب می‌شود تا روح و روان شما آرامش یابد . صدای شرشر آب همراه با صدای پرندگان حس خوبی است که می‌تواند لبخند را بر لبان شما بنشاند .

برای مسافران عزیزی که قصد سفر به گیلان و آبشار زمرد تالش را دارند بعد از دیدن از این منظقه ی زیبا و بهشتی میتوانند مناطق دیدینی دیگری که در تالش وجود دارند از جمله آبشار ویسادار رضوانشهر و تالاب استیل آستارا  نیز سر بزنید.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید در این منطقه از گیلان توسط سایت ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در گیلان و شمال کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

 


5/5 - (3 امتیاز)