آبشار ویسادار رضوانشهر سومین آبشار بلند در گیلان

گردشگری , بلاگ ۲۴ دی ۱۴۰۱ 2,972

ایران به عنوان یکی از زیباترین کشورهای منطقه ، با آب‌ و هوای ناب خود ، جاذبه‌ های طبیعی و همچنین آثار باستانی متفاوت ، توانسته است نظر بسیاری از مسافران خارجی را به خود جلب نماید . کمتر گردشگری پس از اتمام سفر خود در ایران از آن پشیمان و ناراضی می‌ باشد . بیشتر مسافران خارجی ، ایران را کشوری زیبا و دارای طبیعتی ناب همراه با غذاهای خوشمزه می‌ شناسند . یکی از مکان‌ هایی که تمامی المان‌های مذکور را در دل خود جای داده است ، شهرستان رضوانشهر واقع در استان گیلان می‌ باشد و آبشار ویسادار رضوانشهر یکی از جاذبه‌ های این منطقه است . برای شرح زیبایی‌ های این آبشار با ما همراه باشید .

آبشار ویسادار رضوانشهر

رضوانشهر تلفیقی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی

شهرستان رضوانشهر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان توانسته است خود را به مسافران شناسانده و سالانه تعداد زیادی از آنان را به سمت‌ و سوی خود بکشاند . این شهرستان در شمال غربی استان گیلان واقع ‌شده و از شمال به دریای خزر و شهرستان طوالش ، از جنوب به شهرستان ماسال و صومعه‌ سرا ، از غرب به شهرستان خلخال واقع در استان اردبیل و از شرق نیز به بندر انزلی ختم می‌ شود .

جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی رضوانشهر

شهرستان رضوانشهر دارای جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی بسیاری است . تاریخ و زیبایی‌ های این شهر به همراه زیبایی‌ های جنگل ، دشت ، رود و آبشارهای اطراف می‌ تواند چشم هر بیننده‌ای را خیره نماید . آبشار ویسادار رضوانشهر یکی از زیباترین جاذبه‌ های این شهر است . این آبشار طبیعی توانسته است به‌ تنهایی نمادی برای شهر مذکور باشد . در زیر به برخی از جاذبه‌های رضوانشهر اشاره خواهیم کرد :

۱_ پل آجری پونل

۲_مسجد اسپیه مزگت

۳_قلعه امیر ساسان

۴_پل تاریخی شفا رود

۵_گورستان تاریخی پرن پرن وسکه

۶_پارک جنگلی گیسوم

۷_روستای ارده

۸_ییلاق زندانه

۹_آبشار اسیابگا

۱۰_آبشار ویسادار

آبشار ویسادار رضوانشهر

آبشار ویسادار رضوانشهر

کشورمان ایران با دارا بودن بیش از ۳۹۲ آبشار فصلی و ۲۸۷ آبشار غیر فصلی به عنوان یکی از پر آبشارترین کشورهای منطقه شناخته می‌ شود . هرچند بیشتر این آبشارها در استان لرستان واقع ‌شده‌ اند ، اما زیبایی آبشارهای موجود در استان گیلان ، کمتر از آن نیست . آبشار ویسادار رضوانشهر یکی از زیباترین آبشارهای موجود در سطح استان گیلان است که بازدید از آن به شما توصیه می‌ شود . ویسادار به معنای سایه درخت بید است . این آبشار علاوه بر زیبایی ظاهری ، دارای نام زیبایی نیز می‌باشد . برای رسیدن به این منطقه باید حدود ۲۰ دقیقه در جنگل‌های انبوه با درختان سر به فلک کشیده به پیاده‌ روی بپردازید . مطمئن باشید که زیبایی‌ های مسیر شما را شگفت‌ زده خواهند کرد .

بیشتر بخوانید :  کوه درفک رودبار زیباترین قله در سرسبزترین استان کشور

بررسی موقعیت جغرافیایی منطقه

همان‌ طور که بیان شد این آبشار در شهرستان رضوانشهر واقع‌ شده است . این شهر فاصله‌ ای ۶۰ کیلومتری با رشت دارد . از شهر رشت به سمت غرب گیلان یعنی فومن رضوانشهر خواهیم رسید و پس از رسیدن به این شهر و پس از طی نمودن حدود ۱۶ کیلومتر دیگر به شهر پره سر خواهید رسید . پس از رسیدن به این شهر ییلاقی ، باید ۳۰ کیلومتر دیگر را بپیمایید تا به این آبشار دست‌ نیافتنی برسید . اگر بخواهیم از مسیر دیگری به آبشار ویسادار رضوانشهر برویم باید از شهر رشت به سمت شهر انزلی و بعد رضوانشهر و در نهایت پره سر و آبشار ویسادار میرسیم .

ناگفته نماند که شهر انزلی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که میتوانید از آنها نیز دیدن نمایید ، یکی از این جاذبه های گردشگری منطقه آزاد انزلی همچنین زیباکنار و یا روستای آبکنار انزلی می باشد . هر ساله هزاران مسافر از منطقه آزاد انزلی و آکواریوم منطقه آزاد انزلی دیدن می کنند . منطقه آزاد انزلی یک مکان تفریحی و گردشگری است که هم میتوانید به گردش و تفریحهای دریایی بپردازید و هم میتوانند اجناس خارجی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه از مجتمع های تجاری آنجا خریداری نمایید .

در ادامه این را هم بدانید که کارشناسان بر این باورند که آبشار ویسادار رضوانشهر سومین آبشار بلند گیلان پس از آبشار لاتون و چالدشت است . آبشار ویسادار در نزدیکی رودخانه لمیر واقع ‌شده است که آن نیز به‌ تنهایی جاذبه‌ ای برای بازدید است . زیبایی‌ های آبشار و مسیر دسترسی به آن ، سختی راه را برای شما آسان و سفری خاطره‌ انگیز را برای شما خلق خواهد کرد .

وصف زیبایی آبشار

آبشار ویسادار رضوانشهر با ارتفاعی حدود ۱۵ متر ، از بالای بلندی سنگی و نیم‌دایره‌ ای ، روی صخره‌ای که حکم دیوار را دارد ، جریان پیدا کرده و به پایین می‌ ریزد . این دیوار حالت لایه‌لایه داشته و پس از آن نیز ، آب به حوضچه‌ای می‌ریزد . به دلیل عمق کم این حوضچه می‌توانید تنی به آب‌زده و از سفر خود لذت بیشتری برید . از دیگر جاذبه‌ هایی که در اطراف این آبشار می‌ توان دید ، وجود درختانی است که ریشه آن‌ ها بیرون از خاک می‌ باشد . رو به روی آبشار نیز پلی آهنی تعبیه‌ شده که می‌ توانید از آن برای گرفتن زیباترین عکس‌ های یادگاری استفاده نمایید . برای سفر آبشار ویسادار رضوانشهر بهتر است از فصول بهار و تابستان استفاده نمایید . هرچند که پاییز زیبایی خاص خود را دارد اما شرایط آب‌ و هوایی منطقه به‌گونه‌ ای است که باید تجهیزات لازم برای پیاده‌ روی و جنگل نوردی را به همراه داشته باشید .

بیشتر بخوانید :  پارک جنگلی سراوان رشت کجاست؟ معرفی ، تصاویر و نقشه

آبشار ویسادار رضوانشهر

بررسی اقتصاد بومیان منطقه

بیشتر مردمان این منطقه به شغل دامداری و کشاورزی مشغول‌ اند . از جمله محصولاتی که در این خطه کشت می‌ شود برنج ، گندم ، ذرت و جو است . باغداری ، پرورش ماهی ، زنبورداری ، پرورش کرم ابریشم ، توتون کاری ، تکثیر گیاهان دارویی و پرورش گیاهان زینتی از دیگر فعالیت‌ های بومیان است . با رونق گرفتن منطقه از لحاظ گردشگری ، برخی از بومیان به فروش انواع چای ، تنقلات ، ارائه قلیان و همچنین عسل طبیعی روی آورده‌اند . فروش مستقیم محصولات محلی موجب شده است تا دست واسطه‌ ها کوتاه شود و بومیان منطقه بتوانند با قیمت بسیار بهتری اجناس خود را به فروش رسانند .

آبشار ویسادار رضوانشهر سومین آبشار بلند در گیلان

تا چند صباح پیش ، آبشار ویسادار رضوانشهر به عنوان یکی از بکرترین آبشارهای منطقه شناخته می‌ شده و کمتر افرادی از وجود چنین جاذبه زیبایی اطلاع داشتند . اما پس از گذشت زمان و وصف زیبایی‌های این منطقه ، گردشگران زیادی برای تماشای آن به این منطقه آمدند . هرچند که حضور گردشگران به بومیان منطقه کمک خواهد کرد تا کسب درآمد کرده و از این طریق امرارمعاش نمایند . اما زیادشدن تعداد مسافران ، انواع آلودگی را به همراه داشته و دیگر آبشار مذکور زیبایی ، سکوت و تمیزی سابق را ندارد . اما نباید نگران بود زیرا خوشبختانه افزایش روز به‌ روز حامیان محیط‌ زیست موجب شده است تا در هر نقطه از این منطقه ، مردمان دست به پاک‌سازی محیط زده و سعی در احیای اکوسیستم آن نمایند .

بررسی جاذبه‌های اطراف منطقه

اگر قصد سفر برای دیدن آبشار ویسادار را دارید ، پیشنهاد می‌ شود تا از جنگل گیسوم نیز بازدید به عمل آورید . این جنگل فاصله زیادی با آبشار ندارد و می‌ توان آن را یکی از زیباترین و رؤیایی‌ ترین جنگل‌ های ایران معرفی کرد . جنگل گیسوم به دریای خزر ختم می‌ شود . دیدن سبزی جنگل و آبی دریا در کنار یکدیگر ، بی‌ شک جلوه‌ ای از بهشت می‌ باشد . گردنه حیران ، آبشار لاتون ، تالاب استیل آستارا ، آبشار زمرد تالش قلعه لیسار و جنگل فندقلو از دیگر جاذبه‌ های اطراف این آبشار زیبا و دیدنی می‌ باشد . اگر قصد اقامت در هر کجای استان گیلان را دارید و یا می‌خواهید با اقامت در نزدیکی این آبشار از زیبایی آن نهایت استفاده را ببرید ، کافی است با متخصصین ما مشورت نمایید.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید به کمک سایت ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به  خرید ویلا در شمال ایران کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

 


5/5 - (1 امتیاز)