پارک جنگلی سفید آب رودسر در استان گیلان

گردشگری , بلاگ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ 2,946

شهرستان رودسر به عنوان یکی از جذاب ترین و پر گردشگرترین شهرهای استان گیلان ، سالانه میزبان تعداد زیادی از مسافران است . وجود جاذبه های متنوع در این شهر موجب شده است تا این منطقه به عنوان برترین مناطق این استان شناخته شود . پارک جنگلی سفید آب رودسر محیطی امن برای آرامش و تفریح یکی از ده ‌ها جاذبه ی طبیعی و گردشگری این شهر است که در این مقاله قصد داریم تا شما را با آن آشنا نماییم .

پارک جنگلی سفید آب رودسر در استان گیلان

رودسر ، شهری اصیل و زیبا

رودسر که در قدیم به نام هوسم نیز شناخته می شد ، مرکز حکمرانی زیدیان و آل بویه بوده است . همین مسئله کافی است تا آن را شهری قدیمی و اصیل بنامیم . رودسر از شمال به دریای خزر ، از جنوب به کوه های البرز ، از شرق به رامسر و از غرب به املش و لنگرود وصل می‌شود . متنوع بودن آب و هوای این شهر زیبا موجب شده است تا مناسب برای هر سلیقه ای باشد . فراورده های رودسر را می‌توان چای ، مرکبات ، برنج ، گیاهان دارویی از جمله گل گاوزبان ، گردو و فندق نام برد .

جاذبه های شهر رودسر

روستای سرولات

این روستا در ۳ کیلومتری بخش چابکسر قرار داشته و به دلیل طبیعت بی نظیر خود دارای اهمیت بسیاری است . قرار گرفتن این روستا در ارتفاعات موجب شده است تا گردشگران از جاده ای که یک طرف آن را کشت زارها و طرف دیگر آن را منطقه جلگه ای پوشانده است عبور نمایند و از زیبایی های مسیر نیز لذت کافی برند .

آبشار سجیران

آبشار سجیران در ۲۰ کیلومتری رحیم آباد قرار داشته و ارتفاع آن به بیش از ۶۰ متر می‌رسد . در نتیجه اگر مقصد شما پارک جنگلی سفید آب می باشد ، می‌توانید بازدید این مکان را نیز در برنامه سفر خود بگنجانید .

ساحل ورامدشت

ساحل ورامدشت که طولی بالغ بر ۳۰ کیلومتر دارد به دلیل نزدیکی به کوه دارای زیبایی خاصی است . همین ساحل زیبا موجب شده است تا رودسر تبدیل به مرکز والیبال ساحلی ایران تبدیل شود .

چشمه دمکش

چشمه دمکش که در فاصله ۵ کیلومتری چابکسر قرار دارد ، در منطقه ای بسیار زیبای روستای فکجور ارشیان واقع شده است . این چشمه در زیر درخت افرای کهن سالی قرار دارد و تبدیل به یکی از جاذبه های رودسر شده است .

بیشتر بخوانید :  آبشار میلاش رودسر و جاذبه های دیدنی آن

پارک جنگلی سفید آب رودسر در استان گیلان

آبشار میلاش

آبشار میلاش نیز در ۳۰ کیلومتری رحیم آباد قرار دارد و می تواند در لیست شما هنگام سفر به پارک جنگلی سفید آب قرار گیرد . ارتفاع این آبشار زیبا ۲۵ متر بوده و به دلیل شیب زیاد منطقه ، آب آن با فشار به پایین سرازیر می شود .

قلعه گردن تول لات

این قلعه در محور رحیم آباد قرار دارد و همین موضوع می تواند بر میزان بازدیدکنندگان آن بیفزاید . بخشی از این قلعه به علت زلزله آسیب دیده است اما هنوز هم دارای ارزش و اعتبار خاصی است .

گنبد پیر محله

این بنا در جنوب شرقی رودسر واقع شده است و با توجه به معماری بقعه ، می‌توان آن را به دوره ایلخانی نسبت داد .

پل خشتی تیمیجان

این پل خشتی در ۶ کیلومتری رودسر قرار گرفته است و قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد . طول این پل ۶۰ متر و عرض آن ۵ متر می باشد . وجود طا ‌های زیبا که در این پل موجب شده است تا گردشگران زیادی برای بازدید از آن به این منطقه سفر کنند .

پارک جنگلی سفید آب رودسر ، تنوعی از رنگ و زیبایی

پارک جنگلی سفید آب رودسر که با هدف توسعه صنعت گردشگری و حمایت از جنگل های انبوه منطقه شکل‌گرفته است ، تعداد بالایی از گردشگران را به سمت خود جذب است . این پارک در جنوب شرقی استان گیلان و در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر رودسر قرار دارد . از نکات جالب توجه این است که پارک جنگلی سفید آب رودسر در فاصله ۱۲ کیلومتری از روستای رحیم آباد قرار دارد و همین موضوع موجب شده است تا گردشگران از زیبایی های کوهستانی منطقه رحیم آباد و اشکورات نیز بهره برند .

پارک جنگلی سفید آب رودسر با مساحتی حدود ۳۹۴۳ هکتار که قسمت زیادی از آن کوهستانی است ، در ارتفاع ۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد . بررسی پوشش گیاهی منطقه وجود درختان مختلف در این منطقه موجب شده است تا زیبایی آن افزایش یابد . اگر در فصل پاییز مهمان پارک جنگلی سفید آب رودسر باشید ، درختانی چند رنگ را در پیش روی خود خواهید دید . در فصل بهار و تابستان نیز سبزی و میوه های موجود در این جنگل پذیرای شما است . از جمله درختان موجود در این پارک ، موارد زیر می‌باشند :
۱٫ توسکا
۲٫ ممرز
۳٫ گردو

پارک جنگلی سفید آب رودسر در استان گیلان

بررسی موقعیت طبیعی منطقه

پارک جنگلی سفید آب رودسر از شمال به قراء درازلات پایین و اراضی طول لات ، از جنوب به ارتفاعات یال بنه کشکی و زانگوته و شاخه فرعی رودخانه سیاه کشان ، از شرق به مراتع و ییلاقات مناطق شیرکش و از غرب نیز به جاده آسفالت رحیم آباد به گرمابدشت و سی پل ختم می‌شود .
همان‌طور که بیان شد، جاذبه‌های زیادی که اطراف این پارک جنگلی وجود دارند ، خود می‌توانند به عنوان مقاصد گردشگری شما قرار گیرند . دیدن این همه زیبایی در کنار یکدیگر ، شما را از سفر به این منطقه پشیمان نخواهد کرد . پس اگر قصد اقامت در گیلان و سفر به این منطقه زیبا را دارید پیشنهاد ما به شما خرید ویلا در زیباکنار است . زیرا ویلاهای موجود در گیلان علی الخصوص در لنگرود ، لاهیجان و زیباکنار و لشت نشا هم به شهرستان رودسر نزدیک هست و هم مسیر آن بسیار زیبا و دل فریب است  . شما حتی میتوانید با خرید ویلا هم از طبیعت گیلان همچون روستای صفرابسته و یا ییلاق سلانسر و آبشار ویسادار رضوانشهر و مناطق دیدنی آن استفاده کنید و هم به دلیل وجود منطقه ی آزاد انزلی و آکواریوم منطقه آزاد انزلی از موهبت ها و امتیازات این منطقه نهایت استفاده را ببرید .

بیشتر بخوانید :  چشمه آب گرم علی داشی آستارا یک سفر تفریحی و درمانی

جاذبه های تفریحی و گردشگری منطقه

یکی از زیباترین جاذبه های پارک جنگلی سفید آب کاخ رضاخان است ، این کاخ زیبا در پارک مذکور واقع شده و یکی از جاذبه های این منطقه می باشد . مسجد محمود امیربنده که متعلق به دوره قاجاریه است نیز از دیگر جاذبه های این پارک می‌باشد .
این پارک تنها محدود به درختان تنومند و سر به فلک کشیده نمی باشد بلکه با بازدید از پارک می توانید بسیاری از هیجانات را تجربه کنید . اسب سواری و دوچرخه سواری از جمله تفریحاتی است که برای گردشگران در نظر گرفته شده است .

بررسی تأثیر گردشگران بر منطقه

مسلماً وجود گردشگر توانسته است تا حد زیادی به اقتصاد بومیان این منطقه کمک نماید . عرضه انواع محصولات محلی ، ارائه خدماتی همچون اتاقک جهت اسکان بازدیدکنندگان ، احداث رستوران و قهوه خانه موجب شده است تا برخی از اهالی این خطه به معضل بیکاری دچار نشوند اما برخی از گردشگران نتوانسته اند از این همه زیبای موجود مراقبت کرده و همین مسئله به طبیعت زیبا و بکر شهرستان رودسر آسیب رسانده است . خوشبختانه حمایت طرفداران محیط زیست موجب احیای روز به روز پاک جنگلی سفید آب رودسر شده است اما در این امر باید همگی دست به دست داده تا آسیبی به این منطقه زیبا نرسد . بیایید در عین اینکه از طبیعت لذت میبریم به طبیعت نیز احترام بگذاریم.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید در این منطقه از گیلان با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در رودسر گیلان کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

 


5/5 - (3 امتیاز)