آبشار میلاش رودسر و جاذبه های دیدنی آن

گردشگری , بلاگ ۲۸ دی ۱۴۰۱ 2,891

استان گیلان با دارا بودن طبیعتی بسیار زیبا و نزدیکی به دریا سالانه تعداد زیادی از مسافران را به سمت خود می‌کشاند . وجود جنگل‌های انبوه ، دشت‌های سبز ، آبشارهای پر آب و دریاچه‌های زیبا که زیست‌بوم بسیاری از جانوران‌اند ، موجب ایجاد اکوسیستمی ناب در این منطقه شده است . شما با سفر به این استان زیبا می‌توانید با صرف کمترین زمان ، بیشترین بهره را از جاذبه‌های طبیعی موجود ببرید . و در اینجا میتوانید با سفر به آبشار میلاش رودسر و جاذبه های دیدنی آن برای خود و خانوادتان آرامش را فراهم آورید . در ادامه با این آبشار زیبا آشنا خواهیم شد .

آبشار میلاش رودسر و جاذبه های دیدنی آن

آبشار میلاش رودسر در روستایی به همین نام از دهستان اشکورات ، بخش رحیم‌آباد واقع‌شده است . قرار گرفتن این آبشار در محیطی کاملاً روستایی با حال و هوای مخصوص آن موجب می‌شود تا در هنگام بازدید از این جاذبه گردشگری ، زندگی شهرنشینی و پر هیاهوی خود را برای لحظاتی هم که شده به دست فراموشی بسپارید . روستای میلاش در ۳۰ کیلومتری بخش رحیم‌آباد قرار دارد . دسترسی مناسب این روستا موجب شده است تا به عنوان یکی از مناطق توریستی با میزان گردشگر بالا شناخته شود .

سفر به رودسر سفری پر از هیجانات

آبشار میلاش تنها یکی از جاذبه‌های شهر رودسر می‌باشد . شما با سفر به این شهر زیبا می‌توانید از طبیعت زیبا و همچنین امکانات تفریحی در نظر گرفته شده نهایت بهره را ببرید . کوه‌نوردی و جنگل نوردی تنها بخشی از سفر خاطره‌انگیز شما را تشکیل می‌دهند . وجود درختان زیبا و سر به فلک کشیده ، محیطی آرامی را برای شما فراهم خواهند آورد .

دهستان اشکورات ییلاقی زیبا ما بین دو استان سبز

اشکورات در امتداد کوه‌های زیبای البرز قرار دارد . این ده که از رودسر استان گیلان تا رامسر استان مازندران امتداد دارد ، محل خوبی برای اقامت جهت رفع خستگی‌های روزمره شما خواهد بود . اشکورات دارای آب‌وهوای کوهستانی بوده و به همین دلیل نیز در فصل زمستان سرد و پربرف می‌باشد . اما فصول بهار و تابستان ، زمان مناسبی برای بازدید از این ییلاق زیبا است . زیرا هوایی خنک و مطبوع داشته و چشمه‌های آن بسیار پرآب خواهند شد . برخی از کارشناسان قدمت این منطقه را به دوران ساسانی و بعضی دیگر نیز به دوران اسلام نسبت می‌دهند . از جمله مکان‌های گردشگری اشکورات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

بیشتر بخوانید :  روستای آبکنار انزلی در استان گیلان

تالاب صمدآباد

این تالاب از جمله جاذبه‌های اشکورات است . تنها ۵۴ کیلومتر با رحیم‌آباد فاصله دارد . در صورت بازدید از آبشار فوق‌الذکر ، پیشنهاد می‌کنیم دیدن جاذبه‌های این تالاب را از دست ندهید .

غار واردار

فاصله این غار زیبا با رحیم‌آباد تنها ۴۷ کیلومتر است . این غار در امتداد رودخانه آسمان رود بوده و از حیث قدمت دارای اصالت بسیار زیادی است. یکی از جاذبه‌هایی که باید موقع سفر به میلاش از آن دیدن کنید ، این اثر است .

تونل روستای یازن

این تونل قدیمی و زیبا را می‌توان به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های اشکورات معرفی کرد .

آبشار میلاش رودسر و جاذبه های دیدنی آن

منطقه آسمان رود

این منطقه دارای رودخانه‌ای با همین نام است . در قدیم وجود آسیابی در این خطه موجب می‌شد تا بسیاری از افراد به همین دلیل به این منطقه سفر کنند . علت نام‌گذاری این رودخانه، صافی و زلالی آب موجود در آن است .

دارگردان رجه

این منطقه در فاصله ۶۸ کیلومتری رحیم‌آباد قرار دارد . این روستا در میان اشکور بالا و در پای قله معروف بزاکو واقع‌شده است و از جاذبه‌های اشکورات می‌باشد .

کوه عروس و داماد

این کوه زیبا با فاصله ۲۶ کیلومتر از رحیم‌آباد ، جاذبه‌ای است که دیدن آن خالی از لطف نمی‌باشد . در بخش شمالی سی پل ، کوهی سنگی با شیب تند قرار دارد که در بالاترین نقطه آن دو مجسمه سنگی به شکل عروس و داماد واقع‌شده است . دیدن این زیبایی چشمان شما را خیره خواهد کرد .

آبشار میلاش رودسر آبشاری پر آب و زیبا

آبشار میلاش رودسر یکی از زیباترین آبشارهای موجود در شمال کشور است . از روستای میلاش تا این آبشار زیبا تنها ۲۰ دقیقه راه است . شما می‌توانید در مسیر بسیار رؤیایی خطه اشکورات و روستای مالاش پیاده‌روی کرده و خود را به این آبشار زیبا برسانید . در مسیر رسیدن به این جاذبه طبیعی ، از مابین درختان فندق ، دشت‌های گل‌گاوزبان و گل‌های زیبا خواهید گذشت و چشمانتان به قله‌های زیبای سماموس روشن خواهد شد .  یکی از دغدغه‌های بازدیدکنندگان از این محل ، تهیه مسکنی برای اقامت است . جای جای این منطقه و روستاها و شهرای اطراف  این آبشار همچون لنگرود ، لاهیجان ، صفرا بسته آستانه اشرفیه ، زیباکنار ، لشت نشا و حتی منطقه آزاد انزلی پر است از ویلا و خانه های شیک و حتی کلبه های چوبی برای اقامتتان تا بتوانید در این قطعه ی زیبا و بی حد و حصر بهترین لحظه ها را سپری کنید .

وصف زیبایی‌های آبشار

آبشار میلاش رودسر را می‌توان بزرگ‌ترین آبشار منطقه رحیم‌آباد معرفی کرد . آبشار میلاش رودسر از کوه بندبن سرچشمه گرفته و دارای ارتفاعی حدود ۲۵ متر و عرضی ۸ متری است . مساحت آن در حدود ۱۵۰ مترمربع می‌باشد . آبشار میلاش رودسر در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا و در ۷۰۰ متری غرب رودخانه پل رود قرار دارد . یکی از زیبایی‌های موجود در این آبشار وجود حوضچه‌ای کوچک در زیر آن است که حدود ۳۰ متر مساحت دارد .

بیشتر بخوانید :  تالاب سوستان لاهیجان نیلوفرانه ای در دل استان گیلان

دلیل کوچک بودن این حوضچه نوع آبشار موجود است . آب موجود در آن با شیبی حدود ۸۵ درجه ، به‌صورت پلکانی ریخته و سرعت بالایی ندارد . به همین دلیل نیز سنگ‌های بالا دستی با سنگ‌های پایینی برخورد کمی داشته و حوضچه‌ای کوچک ایجاد کرده‌اند . عمق این استخر کوچک تنها ۷۰ سانتی‌متر است .

بررسی غذاهای محلی منطقه

گیلان به عنوان خوشمزه‌ترین استان کشور ، دارای غذاهای محلی و گوناگونی است . با سفر به روستای میلاش می‌توانید بسیاری از غذاهای بومی و محلی را امتحان کرده و از خوردن آن‌ها لذت ببرید . در زیر به بخشی از غذاهای موجود در این منطقه اشاره خواهیم کرد .

۱_کباب‌ترش

۲_مرغ شکم پر

۳_میرزاقاسمی

۴_ترش تره

۵_کباب‌کوبیده تابه‌ای

۶_ماهی مالاته

۷_نخود پلو

مطمئناً یکی از بخش‌های جذاب سفر شما به آبشار میلاش رودسر را خوردن غذاهای خوشمزه شمالی تشکیل خواهد داد . شاید یکی از بخش‌های فراموش‌نشدنی سفر به این منطقه زیبا ، همین موضوع باشد .

بررسی اقتصاد مردمان منطقه

مردمان میلاش نیز مانند بومیان اطراف به کاشت و زرع مشغول‌اند . از جمله محصولاتی که با بهترین کیفیت در این منطقه کشت می‌شود موارد زیر است :

گردو ، حبوبات ، فندق ، برنج ، چای ، گندم ، گل‌گاوزبان ، سیب‌زمینی ، گیاهان دارویی ، قارچ‌های خوراکی ، گل پر ، کنگر ، گزنه ، گون ، بنفشه ، سیر و پیاز . همچنین مردمان روستا در کنار کار کشاورزی ، در امر ساخت صنایع‌دستی محلی نیز بسیار ماهر هستند . بافت جاجیم ، گلیم ، چادرشب ، نمدمالی ، خورجین ، عرق جین ، سفال‌گری ، چوخادوزی ، چموش دوزی ، نخ‌ریسی ، کلاه بافی ، شال و دستکش بافی ، باروت‌سازی ، گلوله سازی ، صنایع چوب و منبت‌کاری از هنر بومیان این منطقه است .

آبشار میلاش رودسر و جاذبه های دیدنی آن

بسیاری از جوانان نیز توانسته‌اند با استفاده از پتانسیل منطقه ، دست به ایجاد اشتغال زده و با ارائه خدماتی همچون رستوران ، قهوه‌خانه ، دکه و ارائه اتاق یا ویلا به مسافران جهت اقامت ، کسب درآمد کنند . اگر قصد سفر به اشکورات ، روستای میلاش و حتی رحیم‌آباد را دارید و می‌خواهید از زیبایی‌های بی حد و حصر این منطقه نهایت بهره را ببرید ، میتوانید با خرید ویلا در لشت نشا در هر زمان و هر فصلی که میخواهید از زیبایی های گیلان دیدن کنید و نهایت لذت را از این منطقه ییلاقی در گیلان ببرید.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید در این منطقه از گیلان توسط سایت ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در رودسر کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

 


5/5 - (2 امتیاز)