روستای صفرابسته گیلان کجاست ؟

گردشگری , بلاگ ۱۲ دی ۱۴۰۱ 2,793

روستای صفرابسته گیلان مکانی بسیار جذاب و دیدنی برای پیاده روی گردشگران در فصل های پاییز و بهار می باشد. چرا که دراین ایام بخصوص فصل بهار به طور متوسط دمای هوا ۱۵ درجه و توام با بارش های ملایم و همچنین هوای خنک بهاری می باشد.

روستای صفرابسته از جاذبه های گردشگری استان گیلان

روستای صفرابسته گیلان

روستای صفرابسته جزء یکی از مکان های گردشگری و توریستی استان گیلان و از توابع بخش کیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه می باشد . تاریخ روستای صفرابسته به قدمتی ۱۵۰۰ ساله مشهور است و به همین دلیل از نظر تاریخی هم بسیار قابل توجه گردشگران داخلی و خارجی می باشد . این روستا شامل ۳ بخش با فاصله کمی تقسیم شده و به نام های صفرابسته بالا محله ، میان محله و پایین محله نام گذاری شده و در گویش های محلی به ترتیب به نام های پشل صفرابسته ، بپته نپته و بازارسر میباشد .

شغل اهالی روستای صفرابسته غالبا کشاورزی ، دامداری ، باغداری ، ماهیگیری و پرورش کرم ابریشم است و عمده فراورده های آنان برنج ، تره بار و مرکبات است که در طی مسیر بانوان این خطه برای مسافران مبادرت به پخت نان های محلی و همچنین محصولات کشاورزی شان میکنند .

از جاذبه های توریستی روستای صفرابسته میتوان به جاده های تونلی و در واقع تونل های جنگلی است که سرپوشیده شده از درختان توسکا در پارک جنگلی صفرابسته اشاره کرد . پارک جنگلی صفرابسته در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی آستانه اشرفیه قرار دارد که از شمال به ساحل کیاشهر ، از جنوب به بافت شهری، از شرق به دهکده ساحلی و از غرب به نهالستان کیاشهر متصل می شود . در انتهای این مسیر رویایی تونل مانند و پس از عبور از روستا ساحل دریای زیبای بندر کیاشهر وجود دارد .

درختان توسکا بخش زیادی از پوشش گیاهی این پارک جنگلی را تشکیل می دهند که تقریبا به طور خالص و یکنواخت در سطح پارک و در مجاورت جاده و مزارع برنج پراکنده شده اند. در بخش های دیگری نیز گیاهان بالا رونده با ساقه های در هم پیچیده ای وجود دارد . وجود این درختان و گیاهان در این روستا که از نظر گونه های گیاهی و جانوری بسیار متنوع بوده باعث شده تا هر ساله مورد توجه علاقه مندان و عکاسان طبیعت و حیات وحش قرار می گیرد . این روستا با وجود طبیعتی بکر ، محل رویش درختانی مانند : توسکا، ارگ، لرگ، صنوبر گیلان، بید، تبریز ، طوس ، سرو و انجیر بوده و همچنین وجود حیوانات و پرندگانی مانند : روباه ، شغال ، خوک و قرقاول در پارک جنگلی این روستا گزارش شده است .

بیشتر بخوانید :  شهر رشت را بیشتر بشناسید + معرفی ، تصاویر و نقشه

روستای صفرابسته از جاذبه های گردشگری استان گیلان

علاوه بر این، فضای منحصر به فرد این تونل های جنگلی زیبا یکی از بهترین مکان ها برای قدم زدن و لذت بردن از آرامش طبیعت و ثبت عکس های خاطره انگیز گردشگران و همراهانشان می باشد . در حالی که با خیالی آسوده می توانند خودروهای شخصی خود را در پارکینگ های عمومی و انفرادی پارک کنند و بدون ایجاد آلاینده به تنفس هوای پاک در کنار جنگل و دریا بپردازند . همچنین بعد از گشت و گذار در روستای صفرابسته میتوانند از مسیر کیاشهر به زیباکنار و در نهایت به منطقه آزاد انزلی بروند و از آکواریوم منطقه آزاد انزلی دیدن نمایند و هم به مراکز خرید آنجا بروند و مبادرت به خرید نمایند تا تجربه یک سفر عالی را برای خود و خانواده مهیا نمایند .

ویژگی مثبت دیگری که در سفر به تونل جنگلی صفرابسته وجود دارد ، این است که به دلیل قرارگیری آن ما بین آستانه اشرفیه و کیاشهر، گردشگران می توانند سوغاتی های هر دو شهر را پس از طبیعت گردی خود تهیه کنند . اگر مایل به تهیه سوغاتی های آستانه اشرفیه هستید که باید حتما بادام زمینی و برنج آستانه را در لیست خریدهای خود داشته باشید .

علاوه بر این، حصیر بافی ، بامبو بافی ، مروار بافی ، کدوی منقوش ، قالی بافی و گلیم بافی و کدو حلوایی نیز همواره مورد توجه گردشگران در آستانه اشرفیه می باشد . اما اگر سری به بازار ماهی فروشان کیاشهر هم بزنید ، قطعا دست خالی بر نمی گردید چرا که صیادان ، ماهیان صید شده از رودخانه و دریا را اول صبح در بازار به حراج می گذارند . مسافرانی که به سمت کیاشهر می آیند اولین جایی که قدم می گذارند بازار ماهی فروشان است تا به خرید ماهی سفید اقدام کنند .


5/5 - (10 امتیاز)