چشمه آب گرم علی داشی آستارا یک سفر تفریحی و درمانی

گردشگری , بلاگ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ 3,181

استان گیلان به عنوان یکی از استان‌های شمالی کشور ، در نزدیکی دریای زیبای خزر و در زیر رشته کوه‌های چشم‌ نواز البرز قرار دارد . موقعیت مکانی این منطقه موجب شده است تا این استان سبز علاوه بر داشتن آب ‌و هوای مناسب ، دارای جنگل‌های انبوه ، هوایی پاک و عاری از آلودگی و همچنین منابع طبیعی از جمله چشمه‌های آبگرم است که دارای خواص درمانی نیز می‌باشند . چشمه آب گرم علی داشی آستارا به عنوان یکی از ده ها چشمه آبگرم این منطقه شناسایی شده است که هرساله تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌کشد .

چشمه آب گرم علی داشی آستارا یک سفر تفریحی و درمانی

چشمه‌های آبگرم به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع طبیعی و معدنی کشور ، دارای ارزش درمانی ، طبیعی و گردشگری هستند . زیبایی‌های این چشمه‌ها علاوه بر جلب نظر گردشگران ، برای سلامت آنان نیز مفید بوده و بسیاری از افراد تنها برای بعد درمانی این مسئله به این خطه سفر می‌کنند . در زیر به بررسی چشمه آب گرم علی داشی آستارا زیبا و پرفایده خواهیم پرداخت . ما در خدمت شما هستیم تا با اقامتی خوش با خرید ویلا در زیباکنار و سایر شهرستانها سفرهای متعددی به مناطق گردشگری گیلان از جمله چشمه آبگرم علی داشی داشته باشید و سلامت روح و جسم خود را بازیابید .

چشمه‌های آبگرم ، شفابخشانی از دل زمین

چشمه‌های آبگرم یا چشمه گرمایی مکان‌هایی هستند که به‌صورت مداوم آب گرم یا آب داغ از زمین خارج‌ شده و به دلیل درصد بالای مواد حل‌شده معدنی آب ، بعضی از آنان از جمله چشمه آب گرم علی داشی آستارا دارای خواص درمانی هستند . قرار گرفتن در دل کوه‌ها موجب می‌شود تا این آب‌ها از خواص موجود در سنگ‌ها بی‌بهره نمانند . حل شدن مواد ذکرشده در آب داغ و جوشیدن آن‌ها از دل زمین و استفاده از آن‌ها می‌تواند درمان بسیاری از دردها باشد . از جمله املاح ذکرشده می‌توان به کلسیم ، لیتیوم ، رادیوم ، گوگرد اشاره کرد .

محققان معتقدند که جریان آب گرم موجب ایجاد آرامش ، حذف آلودگی‌ها از پوست ، کاهش درد و همچنین تحریک جریان خون می‌باشد . لذا در این زمان عروق بدن دارای مکانیزم بهتری بوده و در نتیجه سلامت بدن تضمین می‌شود . کشور ما به دلیل دارا بودن چشمه‌های آبگرم متفاوت و متنوع از جمله چشمه آب گرم علی داشی آستارا جزو کشورهایی است که می‌تواند با سرمایه‌گذاری مناسب در این زمینه ، توریست‌های زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جلب نماید .

بیشتر بخوانید :  آبشار ویسادار رضوانشهر سومین آبشار بلند در گیلان

نکته جالب‌ توجهی که در استفاده از چشمه‌های آبگرم و مخصوصاً چشمه آب گرم علی داشی آستارا وجود دارد این است که یک ساعت استراحت در آب با دمای ۴۰ درجه مساوی با نیم ساعت پیاده‌روی است . این روش را که در علم به آن گرمایش غیرفعال نیز می‌گویند ، برای افرادی که نمی‌توانند تحرک زیادی داشته باشند ، بسیار توصیه می‌شود . در روش گرمایش غیرفعال ، قند خون و وزن شما نیز کاهش پیدا کرده و سلامت جسم شما تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد .

قدمت استفاده از چشمه‌های آبگرم

قدمت استفاده از آبگرم و یا به اصطلاح آب‌درمانی به هزاران سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد . افرادی نظیر ارسطو ، افلاطون و بقراط در خصوص این روش درمانی ، مطالب زیادی را در کتاب‌های خود آورده‌اند . همان‌طور که می‌دانید ، استفاده از این چشمه‌ها به عنوان منابع طبیعی عاری از هرگونه ضرر و عوارض جانبی است . در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم تا از امکانات موجود در این منطقه بکر نهایت استفاده را ببرید .

چشمه آب گرم علی داشی آستارا

چشمه آب گرم علی داشی آستارا یا مشه سویی یکی از ده‌ها چشمه‌ ی آبگرم استان گیلان بوده و در دل کوه‌ های سبز رنگ تالش قرار دارد . زیبایی‌های این کوه‌های ناب و بکر ، می‌تواند چشمان شما را خیره کرده و در دل این کوه‌ها نیز ، مرهمی برای دردهایتان وجود دارد .

چشمه آب گرم علی داشی آستارا در روستای زیبا و سرسبز گیلده و در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر مرزی آستارا قرار دارد . اگر قصد سفر به گیلان و استفاده از جاذبه‌های این منطقه از جمله جنگل فندقلو ، آبشار لاتون آستارا و تله کابین و گردنه حیران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از چشمه آب گرم علی داشی آستارا را نیز در برنامه خود بگنجانید .

نزدیکی این چشمه آبگرم به گردنه حیران که منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب ‌و هواست ، موجب شده است تا افراد زیادی از آن بهره برند . چشمه مشه سویی در پای یک پرتگاه سنگی و در محلی به نام علی داشی در بالای دره گیلده واقع شده است . این آبگرم در دامنه کوهستانی مشرف به حیران و در ضلع جنوب و شرق آن واقع شده است . از سمت غرب نیز به شهر زیبای آستارا ختم می‌شود .

بیشتر بخوانید :  شهر رشت را بیشتر بشناسید + معرفی ، تصاویر و نقشه

روستای گیلده نگینی در دل طبیعت

گیلده به عنوان یکی از معروف ‌ترین روستاهای استان گیلان و شهرستان آستارا ، دارای ۱۳۳ خانوار و ۵۸۸ نفر جمعیت است . این روستای زیبا که در ۲۵ کیلومتری شهر آستارا قرار دارد ، به دلیل جنگل‌های بکر موجود ، مقصد بسیاری از کوهنوردان استان گیلان ، اردبیل و آذربایجان شرقی است . زیبایی این منطقه موجب شده است تا بسیاری از عکاسان و فیلم‌سازان این منطقه را به عنوان لوکیشن داستان خود انتخاب نمایند . فیلم کوتاه نوروز گلی که برنده جشنواره در فرانسه نیز شده است ، در این روستای زیبا فیلم‌برداری گردیده است .

چشمه آب گرم علی داشی آستارا یک سفر تفریحی و درمانی

خواص درمانی چشمه آب گرم علی داشی آستارا

همان‌گونه که بیان شد این چشمه علاوه بر زیبایی دارای خواص فراوانی نیز می‌باشد . التیام دردهای مختلف و بهبود حاصل‌شده از جمله : التیام درد مفاصل (روماتیسم) ، التیام چشم‌درد ، التیام دل‌درد ، التیام کمردرد ، رفع باد و قولنج ، تقویت اعصاب ، التیام بیماری‌های روحی به دلیل واقع‌شدن در منطقه‌ای سرسبز و آرام بیان می‌شود ، از جمله فواید این چشمه زیبا است.

فاصله چشمه با روستاهای اطراف

به این دلیل که چشمه آب گرم علی داشی مانند دیگر مناطق اطراف خود از جمله گردنه حیران دارای شهرت نیست ، برای دسترسی هرچه بهتر شما ، فاصله آن را با روستاهای اطراف بیان و نحوه دسترسی به آن را نیز ذکر خواهیم کرد تا بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای از این منبع طبیعی موجود، بهره کافی برید. فاصله چشمه مذکور تا روستای حیران ۱۳ کیلومتر ، تا گردنه حیران ۱۵ کیلومتر ، با قلعه شیندان ۱۵ کیلومتر ، تا تالاب استیل آستارا ۳۱ کیلومتر ، تا روستای عباس‌آباد ۲۹ کیلومتر و تا امامزاده ابراهیم و و امام زاده قاسم ، ۳۷ کیلومتر می‌باشد .

شما می‌توانید برای دسترسی به این چشمه به روستای سیج سفر کنید و علاوه بر لذت بردن از منطقه زیبای این روستا خود را به آبگرم برسانید . در دل این روستا ، چاه چشمه آب‌معدنی نیز وجود دارد که می‌توانید آن را تهیه و برای بهبود سلامت پوست خود از آن استفاده کنید . مسیر دیگری که شما را به این چشمه آبگرم می‌رساند ، روستای درمانکشی است. این روستا به دلیل نزدیکی به گردنه حیران ، چشم ‌اندازی حیرت‌انگیز داشته و چشمان شما را خیره خواهد کرد.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید به کمک سایت ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در شمال ایران کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

 

 


5/5 - (8 امتیاز)