انتخاب شما برای خرید ویلا در شمال چیست؟

مقالات و دانشنامه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ 3,535

امروزه بسیاری از مردم به دنبال مکانی برای فرار از شلوغی ، ازدحام و ترافیک در شهرهای بزرگ هستند . همچنین با توجه به شرایط اقتصادی کنونی ، بسیار از افراد ترجیح می‌دهند سرمایه‌ی خود را به زمین ، ملک و یا ویلا تبدیل کرده تا بتوانند ارزش پول خود را حفظ کنند . از این رو عمده‌ی مردم به فکر خرید ویلا در شمال کشور هستند تا بتوانند تعطیلات خود را در این مناطق سرسبز و زیبا بگذرانند. هنگام خرید ویلا و یا ملک ممکن است سوال‌های زیادی برای شما به وجود آید . اینکه کدام شهر برای خرید ویلا مناسب‌تر است و یا امکانات در کدام شهر بهتر است؟ انتخاب شما برای خرید ویلا در شمال چیست؟

هنگام خرید ویلا در شمال باید به فاکتورهای زیادی توجه داشته باشید. بسیار از افراد هنگام خرید ویلا در شمال تمایل دارند تا از زیبایی‌های که در اطراف و داخل ویلا وجود دارد لذت ببرند.

انتخاب شما برای خرید ویلا در شمال چیست ؟

خرید ویلا در شمال ، ساحلی یا جنگلی؟

برای خرید ویلا در شمال ، شما می‌توانید با توجه به علاقه‌ی خود به جنگل یا دریا ویلای مورد نظر خود را خریداری کنید . ویلای ساحلی به ویلایی گفته می‌شود که در کنار دریا و یا با فاصله‌ی کمی از آن قرار دارد . این نوع ویلا به دلیل نزدیکی به دریا ، طرفداران زیادی دارد . اما ویلاهای ساحلی علاوه بر داشتن نکات مثبت فراوان ، معایبی نیز دارند.

یکی از این معایب ویلا ساحلی ، هزینه‌ی بالای نگهداری از آن است . ویلاهای ساحلی به دلیل نزدیکی به دریا و رطوبت هوا سریع‌تر از دیگر ویلاها فرسوده می‌شوند . همچنین مواجی شدن دریا و پیشروی آب ممکن است موجب آسیب رساندن به ویلا شود . اما اگر اندکی از دریا فاصله داشته باشد بهترین مکان برای داشتن ویلایی سرشار از آرامش است.

ویلاهای جنگلی معمولا در مناطق جنگلی و کوهپایه‌ای قرار دارند . این نوع ویلاها دارای فضایی آرام‌ بخشی هستند . یکی از معایب این نوع ویلاها عدم دسترسی آن‌ ها در فصل زمستان است . زیرا در این فصل با توجه به بارش سنگین برف و باران در مناطق شمالی و کوهپایه‌ای دسترسی به ویلاهایی که در این مناطق واقع شده‌اند بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید :  سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا

ویلای شهرکی بهتر است یا ویلای مستقل؟

ویلای شهرکی به مجموعه‌ای از ویلاهایی گفته می‌شود که در یک زمین بزرگ و در کنار یکدیگر ساخته شده‌اند اما هر کدام دارای سند تک برگ جداگانه و محدوده ی ویلایی محصور به خود هستند . و اما ویلای مستقل همانطور که از نام آن پیدا است ارتباطی با دیگر ویلاهای اطرافش ندارد . هر کدام از این نوع ویلاها مزایا و معایب خاص خود را دارند . ویلاهای شهرکی به دلیل آنکه برای ساخت آن‌ها باید از زمین بزرگی استفاده شود و این برای سازندگان ، اندکی دشوار است ، اما ویلاهای مستقل در هر نقطه از شهر می‌توانند ساخته شوند و تمامی امکانات رفاهی در نزدیکی آن‌ها قرار دارد . از طرف دیگر تمامی کارهای ویلاهای مستقل مانند ، نگهداری ، مراقبت ، رسیدگی به ویلا و… بر عهده‌ی شخص مالک است . اما در اکثر مواقع در ابتدای ورودی ویلاهای شهرکی اتاق نگهبانی وجود دارد و نگهبان ۲۴ ساعته مسئول مراقبت از ویلای شما است . که این موجب احساس خاطر خریداران از خرید ویلاهای شهرکی میشود.

انتخاب ویلای شهرکی یا مستقل بستگی به نوع نیاز و سلیقه‌ی شما دارد. اگر از ویلا استفاده‌ی دائمی ندارید و فقط برای تعطیلات و اوقات فراغت می‌خواهید به ویلای خود بروید، ویلاهای شهرکی مناسب ‌تر هستند. ویلاها می‌توانند فلت ، دوبلکس و یا تریپلکس باشند. شما می‌توانید باتوجه به میزان بودجه‌ای که دارید مبادرت به خرید ویلا در شمال کنید.

هنگام خرید ویلا در شمال باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اولین فاکتور در انتخاب شهر مناسب برای خرید ویلا در شمال ، فاصله‌ی میان شهری است که می‌خواهید در آن ویلا بخرید با شهری که در آن سکونت دارید. چرا که اگر این فاصله زیاد باشد شما باید هر دفعه که قصد رفتن به ویلای خود را دارید مدت زیادی را در مسیر سپری کنید. و یا در برخی موارد ممکن است وجود فاصله‌ی زیاد شما را از رفتن به ویلا منصرف کند. همچنین اگر این فاصله کم باشد شما می‌توانید نظارت بیشتری بر روی ویلا و ملک خود داشته باشید.

برای ویلاهای ساحلی فاکتوری که باید به آن توجه داشت فاصله‌ی ویلا تا دریا است. بدیهی است که هرچه ویلا تا ساحل و دریا فاصله‌ی کمتری داشته باشد قیمت خرید آن بالاتر است. اینگونه ویلاها طرفداران زیادی دارند. فاصله‌ی کم میان ویلا و دریا باعث می‌شود تا شما هر زمان هوس آب ‌تنی و شنا کردید بتوانید به دریا رفته و از آن لذت ببرید. که این موارد میتواند بسیار دلنشین و آرامش‌بخش باشد. در این مورد پیشنهاد ما ویلا در زیباکنار می باشد. که به واسطه نزدیکی ویلاها به دریا به راحتی میتوانید از این موهبت الهیی نهایت استفاده را ببرید.

بیشتر بخوانید :  چرا سرمایه گذاری در گیلان سود آور است؟

انتخاب شما برای خرید ویلا در شمال چیست ؟

نکته‌ی دیگری که هنگام خرید ویلا باید مورد توجه قرار گیرد ، امکانات شهری است که ویلای شما در آن قرار دارد. ممکن است ویلایی که قصد خرید آن را دارید چشم ‌انداز و طبیعت زیبایی داشته باشد اما برای خرید هر چیزی مجبور باشید مسیر زیادی را تا اولین شهر یا روستا طی کنید. خرید چنین ویلاهایی نیز کار عاقلانه‌ای نیست. زیرا این امکان وجود دارد که برای شما و یا آشنایان تان مشکلی پیش آید و سریعا نیاز به فوریت‌های پزشکی داشته باشید.

کدام شهر برای خرید ویلا در شمال مناسب است؟

در میان استان‌های سرسبز در شمال ایران ، استان‌های مازندران و گیلان بیشترین متقاضیان را برای خرید ویلا در شمال دارند . چراکه شهرهای زیبایی مانند نوشهر ، چالوس و نمک آبرود در استان مازندران و شهرهایی مانند انزلی و لاهیجان ماسوله ماسال و زیباکنار در استان گیلان قرار گرفته اند. اکثر این شهرها هم جنگل دارند و هم دریا. بنابراین شما می‌توانید هم از طبیعت و درختان سرسبز لذت ببرید و هم‌ می‌توانید در دریا شنا کرده و تفریح کنید. و هم به عنوان یک سرمایه گذاری در شمال به آن نگاه کنید. وجود امکانات رفاهی ، فروشگاه‌های مجهز و بزرگ و… از دیگر ویژگی‌های این شهرها در شمال کشور محسوب می‌شود.

5/5 - (2 امتیاز)

نظرات کاربران

جدیدترین مطالب گردشگری