سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا

مقالات و دانشنامه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ 4,378

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا باید یک ویلا داشته باشید؟ سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال یا خرید زمین یا آپارتمان برای هر کسی با هدفی منحصر به فرد صورت می گیرد. بعضی ها قصد ایجاد محیطی آرام و به دور از دغدغه های شهرنشینی برای آخر هفته ها و تعطیلات خود را دارند و برخی نیز به دنبال سرمایه گذاری پربازده و سود ده در کوتاه ترین زمان هستند. در هر دو صورت هر دو گروه به این نتیجه رسیده اند که سرمایه خود را به سمت سرمایه گذاری در شمال روانه کنند.

سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا

اولین سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که آیا واقعا خرید ویلا در شمال نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود؟ ما می توانیم از دیدگاه های مختلف به این سوال پاسخ دهیم. دیگاه اول بحث سودآوری این سرمایه گذاری در شمال است:

افزایش ورود سرمایه گذاران به شهرهای شمالی

بر اساس گزارشات ارائه شده خرید و فروش ویلا در شمال ایران افزایشی حدود ۳۰ تا ۵۰ درصدی را در سالهای گذشته تجربه کرده است. این آمار نشان می دهد که سرمایه بسیار کلانی به سمت شهرهای شمالی ایران روانه شده است. قطعاً اینگونه سرمایه ها بی هدف و بدون دلایل منطقی در یک منطقه معطوف نمی شوند. بنابراین با توجه به ورود نقدینگی بسیار زیاد به بخش مسکن شهرهای توریستی شمال کشور مانند زیباکنار ، بندرانزلی و رشت در استان گیلان و نوشهر و محمود آباد در استان مازندران ، یقیناً سرمایه گذاری در این مناطق را منطقی ساخته است و افراد را مجاب به سرمایه گذاری در شمال کرده است.

افزایش محدود مناطق آزاد

با مطالعه روند رشد قیمت زمین و ویلا در شمال ، افزایشی در حدود هزار برابر در قیمت املاک شهرهای شمالی در سال های اخیر اتفاق افتاده است. برای مثال اگر منطقه آزاد انزلی را در نظر بگیریم ویلاهای این منطقه از سال ۱۳۹۵ به بعد و پس از افتتاح منطقه آزاد تجاری رشد قیمت چشمگیری داشته اند . البته این رشد به پایان خود نرسیده و در ابتدای راه قرار دارد. علت این موضوع افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی در سال های آینده است و خبرها حاکی از آن است که در سال های آینده محدوده منطقه آزاد ناحیه بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد و بالتبع قیمت ویلاهای این منطقه چندین برابر خواهد شد.

بیشتر بخوانید :  آکواریوم منطقه آزاد انزلی جاذبه گردشگری گیلان

سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا

رشد و توسعه شهرها

احتمال ساخت بزرگترین بندر شمال ایران در زیباکنار تقریباً به یقین نزدیک شده است. بحث ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران نیز از سال های گذشته در حال بررسی است. بحران کم آبی در شهرهای شمالی رو به کاهش بوده و صنعت کشاورزی آینده روشنی خواهد داشت. با توجه به رشد جمعیت و کاهش دام مورد نیاز کشور صنعت دامپروری به صنعتی بسیار سودآور در سال های آینده تبدیل خواهد شد.

ده ها دلیل دیگر وجود دارد که بسیاری از افراد که دارای تفکر سرمایه گذاری در شمال هستند از این فرصت ها به نحو احسن استفاده می کنند و به جای تعلل کردن و از دست دادن فرصت ها شرایط بسیار پر سودی را برای خود رقم می زنند . البته ما هیچ گاه توصیه نمی کنیم بی گدار به آب بزنید و هر ملکی را و در هر مکان، با شرایط و قیمتی خریداری کنید؛ توصیه اکید ما دنبال کردن بازار مسکن در شهرهای شمالی کشور علی الخصوص شهرهایی که دارای شرایط رونق و رشد سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال در سال های آینده هستند.

دلایل سرمایه گذاری در شمال

دیدگاه دیگری که سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال توجیه می کند و این باور را در ذهن میپروراند که ما چرا باید یک ویلا داشته باشیم؟ انگیزه استفاده از طبیعت بکر و زیبای این سرزمین است.

برای کسانی که به سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا اهمیت نمیدهند و به دنبال استفاده از شرایط محیطی آن هستند نیز خرید ویلا در مناطق سرسبز و زیبای شمالی موهبتی است که شاید برای هر کسی پیش نیاید. خیلی از افراد فکر می کنند که خرید ویلا در شمال امری دست نیافتنی و مختص عده معدودی است. در صورتی که با مدیریت سرمایه خود و مطالعه و تحقیق بر روی مناطق شمالی در می یابید که داشتن ویلا در شمال از آنچه به آن فکر می کردید به شما نزدیکتر است.

سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا

اگر در فکر سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا نیستید و قصد تفریح و تفرج دارید دلایل زیر برای شما ارائه شده است . تا اندکی به فکر سرمایه گذاری در شمال باشید:

  • داشتن ویلا امکان دور شدن از محیط شهرنشینی و تجربه محیط آرام و بدون دغدغه را آسان تر می کند.
  • داشتن ویلا در شمال دغدغه سکونت در سفرها را کاهش می دهد.
  • داشتن ویلا میل به مسافرت و دورهمی های خانوادگی و دوستانه را در شما بیشتر کرده و بالتبع آرامش فکری و روحی زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.
  • مناطق شمالی به اکثر مناطق کشور دسترسی راحت دارد چه از لحاظ زیرساخت جاده ای و چه از لحاظ دسترسی به فرودگاه و راه آهن.
  • نکته بسیار مهم چهار فصل بودن مناطق شمالی و در عین حال پاکیزگی آب و هوا در شهرهای مختلف آن است.
  • قیمت ویلا در شهرهای شمالی به نسبت دیگر شهرها به مراتب ارزان تر است.
  • امکان سکونت و سرمایه گذاری در شمال بصورت همزمان وجود دارد . به طور مثال فرض کنید قرار است سرمایه خود را به یکی از شهرهای خشک و سرد ایران منتقل کرده و سرمایه گذاری کنید ؛ قطعاً زندگی در این شهر خشک و بی آب و علف چندان جذاب به نظر نمی رسد و از لحاظ روحی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورتی که سرمایه گذاری در هر یک از شهرهای شمالی و زندگی در همان شهر نه تنها آزاردهنده نیست بلکه شاید آرزوی خیلی از افراد باشد.
  • اگر امکان استفاده دائم و همیشگی از ویلایتان برایتان وجود نداشته باشد می توانید به راحتی آن را به صورت روزانه به گردشگران اجاره دهید و از درآمد آن استفاده کنید.
بیشتر بخوانید :  چرا سرمایه گذاری در گیلان سود آور است؟

اگر قبل از خواندن این مقاله برای خرید ویلا مطمئن نبودید حال با دلایل منطقی تری می توانید به این تصمیم که سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال امکان پذیر است قدام به خرید ویلا نمایید. البته این موضوع را مدنظر داشته باشید که خرید و فروش ملک و ویلا کار هر کسی نیست و برای این موضوع باید از خبرگان و کارشناسان فنی کمک و مشاوره بگیرید.

در همین راستا ایتاویلا در نظر دارد که مسیری به روز ، شفاف و کم هزینه برای یافتن ملک برای شما عزیزان باشد و تبدیل به مرجعی تخصصی برای اطلاعات مسکن شود. در ایتا ویلا هدف ما این خواهد بود با انجام اقداماتی جامع با چشم انداز کلی مجموعه زمینه را برای شفاف سازی و به حداقل رساندن ریسک برای سرمایه گذاران ، متقاضیان و عرضه کنندگان مسکن در این بازار فراهم نماییم. در واقع ایتاویلا وب سایتی جهت بررسی و انتخاب برای خرید ویلا ، خرید خانه ، خرید زمین در شمال و خرید آپارتمان در شمال ایران است که تخصصی تر و دقیق تر شما را به معامله در املاک نزدیک میکند.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات کاربران

جدیدترین مطالب گردشگری