چهار فصل زیبا در زیباکنار

گردشگری , بلاگ ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ 4,142

شهرهای شمالی ایران علی‌ الخصوص شهرها و روستاهای استان زیبای گیلان همیشه اصلی ترین مقصد سفر همه ایرانیان در همه فصل های سال بوده است. یقیناً در بین شهرهای شمال منطقه زیباکنار مانند نگینی بر انگشتر گیلان خودنمایی می کند. هر چهار فصل در گیلان سمبلی از زیبایی نسبت به سایر استانها و شهرستانهاست. در ادامه همراه باشید تا با چهار فصل زیبا در زیباکنار آشنا شوید.

چهار فصل زیبا در زیباکنار

چهار فصل زیبا در زیباکنار

فصل بهار همیشه بشارت طلوعی مجدد در زندگی طبیعت است . بهار فصل سفر است. فصل گشت و گذار در دل زیبایی های وصف‌ ناپذیر . با فرا رسیدن بهار همه آماده سفر می شوند تا خود را پس از پایان زمستان طولانی خرسند سازند. تجربه آسمان آبی ، شکوفه های بهاری ، رودهای پر آب و شبنم های صبحگاهی روی تنه درختان همه و همه از زیبایی این فصل بی‌مانند خداوندی است. به سبب همین شگفتی های وصف ناپذیر است که سفر در بهار لذت دیگری دارد. فصل بهار در شمال ایران فصلی است با آب و هوای متنوع ، از باران های صبحگاهی تا آفتاب سوزان ظهرگاهی و سوز باد شبانگاهی.

اگر بساط سفر را جمع کرده و به دنبال مقصدی برای گذراندن تعطیلات عید نوروز هستید و یا قصد دارید در اردیبهشت مهربان به سفر بروید و یا هوس گرمای دل انگیز خرداد را کرده اید، زیباکنار را فراموش نکنید. زیباکنار منطقه ای ساحلی در استان گیلان است که به سبب داشتن جاذبه های طبیعی بسیار زیاد همواره مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. زیبایی های بکر شمال در فصل بهار بر هیچ کس پوشیده نیست. درختان مرکبات ، گیلاس ، هلو ، شلیل و سیب پر از شکوفه می شوند. در رودخانه ها آبی به رنگ طبیعت جریان دارد. زمین های زراعی آماده نشاء برنج می شوند و کلی زیبایی دیگر بر زیبایی های این طبیعت اضافه می شود.

چهار فصل زیبا در زیباکنار

همان‌طور که گفته شده آب و هوای شهرهای شمالی ایران در بهار بسیار متغیر است. اما چهار فصل زیبا در زیباکنار چیز دیگریست؛ چون علاوه بر لباس های بهاره باید چند دست لباس زمستانه و پاییزه هم برای روز مبادا به همراه داشته باشید. هرچند امکانات رفاهی در چند سال اخیر در این شهر رشد چشمگیری داشته است و هر جا که پا می گذارید عمدتاً از اماکن سرپوشیده یا آلاچیق و بقیه امکانات در نظر گرفته شده است. در هر صورت در فصل بهار باران های بی‌موقع و رگبارهای پراکنده را فراموش نکنید و سفر خود را مجهز شروع کنید تا غافلگیر نشوید. برای سفر به زیباکنار بهترین ماه اردیبهشت و اوایل خرداد است. اما هر چهار فصل زیبا در زیباکنار برای گردش و سفر مناسب است.

بیشتر بخوانید :  تالاب استیل آستارا زیباترین دریاچه آب شیرین در ایران

تابستان گرم زیباکنار

تابستان در شهرهای شمالی بسیار شرجی و مرطوب است و برای خیلی از مردم سفر در این فصل جذاب نیست. با این حال با توجه به زیبایی های بکر این سرزمین همیشه طرفداران خود را دارد. زیباکنار نیز به دلیل قرار گرفتن در ساحل دریای خزر از رطوبت بالایی در فصل تابستان برخوردار است. ولی با این آب و هوای شرجی هم همچنان زیبا کنار پر از جاذبه های دیدنی است . اگر بساط خود را در سایه درختان سر به فلک کشیده کنار رودخانه های اوشمک یا سپیدرود پهن کنید نه تنها از گرما و رطوبت این فصل در امان خواهید بود بلکه خنکای نسیم تابستانی نیز صورت شما را نوازش می کند. به هر حال با وجود گرما و رطوبت در این فصل ، تجربه خوردن میوه های رسیده تابستانی و مرکبات پر آب آن را از دست ندهید.

اقامتگاه ها ، رستوران ها و مراکز خرید در زیباکنار اصولاً از وسایل سرمایشی مجهز مانند کولر گازی بهره‌مندند؛ بنابراین شما برای اقامت در زیباکنار و خرید وسایل مورد نیاز قطعاً مشکلی نخواهید داشت و سفر لذت بخشی را تجربه خواهید کرد.

چهار فصل زیبا در زیباکنار

پاییز رنگارنگ زیباکنار

شمال گردی در هر فصلی زیباست مخصوصا هر چهار فصل زیبا در زیباکنار ، اما در پاییز که خداوند قلم در دست گرفته و رنگ به طبیعت پاشیده است لذت دیگری دارد. گرچه بیشتر مسافرین بهترین فصل را برای مسافرت به شمال بهار و تابستان می دانند ، اما فقط یک بار مسافرت در پاییز کافی است تا تجربه مناظر بدیع و دیدن طبیعت رنگارنگش شما را مبهوت کند و عهد کنید پاییز هر سال به شمال سری بزنید.

در فصل پاییز به دلیل شروع مدارس مسافرت به زیباکنار و باقی شهرهای شمال به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. قیمت اقامتگاه ها و محصولات نیز به صورت قابل توجهی ارزان می شود . بنابراین برای کسانی که شرایط سفر در پاییز را دارند بهترین موقع در فصل پر از رنگ پاییز است. در این فصل جاده ها خلوت خلوت‌اند و از ترافیک سفرهای تابستانی خبری نیست. می توانید در کنار جاده بایستید و فرصت قدم زدن در خنکای پاییز را به خود بدهید و از طبیعت مملو از نقش و نگار جنگل ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید :  سفر به زیباکنار و جاذبه های گردشگری آن

فصل پاییز در زیباکنار فصل مهاجرت پرندگان از کنار نیلوفرهای تالاب زیبای انزلی است. اگر مهیای سفر به زیبا کنار هستید در وسایل خود لباس گرم هم در نظر بگیرید. به علاوه چند تا پتوی مسافرتی هم در ماشین داشته باشید تا باران پاییزی غافلگیرتان نکند.

چهار فصل زیبا در زیباکنار

زمستان سفید پوش زیبا کنار

سفر کردن در زمستان با اینکه جذابیت های خاص خود را دارد اما ممکن است برای خیلی ها خوشایند نباشد. همه ما عادت داریم شمال مان را در شادابی و طراوت ببینیم . انگار که اگر شمال پوشیده از برف باشد و یا حداقل سرسبز نباشد آن شمال دیگر شمال نیست.

اصولاً کسانی که در زمستان قصد مسافرت به زیباکنار را می کنند برای دیدن منطقه آزاد انزلی و خرید در مراکز تجاری آن است . شاید دیگر رودخانه اوشمک و پارک ملی بوجاق و سپیدرود مقصد گردشگری مسافران نباشد. در ایام زمستان با توجه به کاهش سفرها ، قیمت همه اجناس به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند . بنابراین زمستان زیباکنار را برای بازدید از منطقه آزاد انزلی و آکواریوم منطقه آزاد انزلی بگذارید.
ایران سرزمین چهار فصل است ؛ سرزمینی که در هر فصل از سال ، با آغوشی به وسعت شمال تا جنوبش میزبان مهربان مسافران است . چهار فصل زیبا در زیباکنار سمبلی از این زیبایی نسبت به سایر استانها و شهرستانهاست. پس حتما به این منطقه یک سفر کوتاهی داشته باشید.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید به کمک سایت ایتا ویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در زیباکنار و خرید ویلا در شمال ایران کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

 


5/5 - (4 امتیاز)