امامزاده هاشم رشت کجاست؟ + معرفی ، تصاویر و نقشه

گردشگری , بلاگ ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ 2,944

امامزاده هاشم رشت استراحتگاه مسافران به گیلان

معرفی امام زاده هاشم رشت

اگر شما مسافر هستید و قصد ورود به گیلان را از جاده رشت – قزوین دارید امامزاده هاشم رشت در مرتفع ترین نقطه جاده رشت – قزودین بر روی تپه ای سرسبز و زیبا و گردنه ای به اسم امام زاده هاشم قرار دارد. امام زاده هاشم رشت یکی از مکان های پر بازدید برای زیارت در استان گیلان است.  تعداد زیادی مغازه که سوغاتی‌های گیلان را دارند، در زیر این امامزاده بنا شده است. غروب‌ها که در این منطقه وارد می‌شوید ، از نورانی بودن چراغ‌های این مغازه‌ها حیرت‌زده خواهید شد این منطقه به دلیل رفت و آمد بسیار زیاد مسافران باعث بوجود آمدن یک مکان سیاحتی و زیارتی شده ، که مکان بسیار مناسبی برای توقف مسافران و گردشگران می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا درباره امامزاده هاشم بیشتر صحبت کنیم.

اگر میخواهید از بقعه زیبای امامزاده هاشم رشت دیدن کنید باید گفت ، پیدا کردن آن کار سختی نیست وقتی قصد سفر از شهر تهران به سمت شهر رشت را دارید ، در ۳۰ کیلومتری شهر رشت در سمت چپ خیابان بقعه امامزاده هاشم رشت را که بر روی تپه در کنار جاده قرار دارد را می بینید. البته این مکان زیارتی فقط شامل بقعه آن نمیشود بلکه وقتی داخل فضای امام زاده می شوید. بخش‌های مختلفی وجود دارند، مانند بازارچه‌ها، مهمانسرا ، یک مسجد بسیار بزرگ ، پارکینگ خودرو ، رستوران ، کتابخانه برای مطالعه که در داخل آن کتاب‌های متنوعی از مذهبی تا علمی گنجانده شده ، قرار دارد . در بازار محلی امامزاده هاشم رشت می‌توانید صنایع دستی گیلان را ببینید که شامل سبدهای حصیری ، همچنین حصیر که بر روی زمین قرار می‌گیرد ، جوراب‌های پشمی ، عروسک های دست‌ساز ، کلاه های حصیری ، شال و مواردی دیگر نیز می باشد.

امامزاده هاشم رشت استراحتگاه مسافران به گیلان

در حوالی امامزاده هاشم رشت مکانهای توریستی و تفریحی فراوانی وجود دارد ، برای مثال در 14 کیلومتری امامزاده هاشم رشت منطقه ای به نام پارک جنگلی سراوان وجود دارد که دارای محیطی سرسبز و رویایی برای تفریح و استراحت مسافران و گردشگران می باشد. پارک جنگلی سراوان به دلیل پوشش گیاهی و همچنین فضای بینظیر آن ، می‌تواند خاطره‌ای خوش را برای شما رقم زند. استفاده از زیبایی ‌های این منطقه می‌ تواند روح شما را جلا داده و آرامش را به شما برگرداند. در اطراف پارک جنگلی سراوان موزه ی میراث روستایی گیلان نیز وجود دارد که یک محیط بسیار دلنشین و روستایی را برای بازدید کنندگان به نمایش میگذارد شما میتوانید در این موزه ی تاریخی روستایی با فرهنگ اصیل گیلانیان آشنا شده و همچنین غذاهای سنتی گیلان را تست و حتی سوغاتی های این سرزمین زیبا را نیز خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید :  جنگل نقله بر رستم آباد در استان گیلان

در فاز دوم سراوان شما شاهد باشگاه پینت بال سراوان رشت خواهید بود که یک محیط تفریحی و مهیج برای علاقه مندان به بازی پینت بال با تمامی تجهیزات و امکانات فراهم شده است.

امامزاده هاشم رشت استراحتگاه مسافران به گیلان

همچنین در ۶ کیلومتری امامزاده هاشم رشت سد بسیار زیبایی به نام سد بیجار وجود دارد. که در شهر بیجار واقع شده است. در پشت سد بیجار شما شاهد منظره ای بسیار زیبا از ترکیب دریاچه و جنگل هستید در فصل پاییز زیبایی های سدبیجار به قدری دلفریب است که اکثر مسافران و گردشگران این منطقه را برای کمپ و حتی یک گردش روزانه انتخاب میکنند.

همچنین سد تاریک و رودخانه ی بسیار زیبایی سفید روز که یک مکان بسیار مناسب برای استراحت مسافران و همچنین ماهیگیری می باشد، در نزدیکی امامزاده هاشم رشت قرار دارد . بعد از مسافتی معادل 30 کیلومتر از امامزاده هاشم رشت به شهر رشت خواهید رسید که از منظر زیبایی و سرزندگی نمونه ی آن در هیچ کجای کشور ایران عزیزمان وجود ندارد . علاوه بر اینها استان گیلان مقاصد گردشگری فراوانی همچون ییلاق دشت النزه ماسال ، دریاچه ویستان بره سر ، غار آویشو ماسال و … وجود دارد که می توانید به این مکانها هم سر بزنید و از طبیعت و زیبایی های منطقه لذت ببرید.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید در این منطقه از گیلان توسط سایت ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در رشت و خرید زمین در رشت و همچنین خرید آپارتمان در رشت کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیزی را رقم بزنید.

 

امام زاده هاشم روی نقشه


هواشناسی امام زاده هاشم

loader-image
۱۰:۱۵ ق.ظ, ارد ۱۵, ۱۴۰۳
temperature icon 19°C
آسمان صاف
Humidity Humidity: 56 %
Wind Wind: 14 Km/h
Sunrise Sunrise: 5:13 am
Sunset Sunset: 7:02 pm
5/5 - (25 امتیاز)