ییلاق دشت النزه ماسال سفری خاطره انگیز از استان گیلان

گردشگری , بلاگ ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ 2,860

امروز همراه شماییم تا در مورد ییلاق دشت النزه ماسال سفری خاطره انگیز از استان گیلان صحبت کنیم ، شاید برای همه ما پیش آمده باشد ، زمانی که مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری کشور های دیگر را تماشا می‌کنیم حیرت زده می شویم و پیش خود می گوییم ای کاش کشور ما نیز از این جاذبه های زیبا برخوردار بود، اما زمانی که اطلاعاتتان را راجع به مناطق مختلف ایران بالا ببرید متوجه آن می شوید که کشور ما دارای مناطقی است که به جرأت می‌توان گفت در هیچ جای دنیا چنین زیبایی های وصف نشدنی دیده نمی شود، یکی از مناطق زیبایی که در ایران وجود دارد ییلاق دشت النزه ماسال سفری خاطره انگیز از استان گیلان است که در ارتفاع حدود ۹۲ متری از سطح دریا با آب و هوای خنک و مطبوع واقع در شاندرمن قرار دارد این منطقه ی ییلاقی دارای آب و هوای پاک و بسیار دل نشین است که به شما پیشنهاد میکنیم این منطقه را نیز جزو اولویت های خود برای سفر در نظر داشته باشید پس با ما همراه باشید .

ییلاق دشت النزه ماسال سفری خاطره انگیز از استان گیلان

ییلاق دشت النزه ماسال سفری خاطره انگیز از استان گیلان

مسیری که می پیمایید تا به ییلاق دشت النزه ماسال برسید از روستاهایی با نام های : سنفیه ، چای خاله , سبل خوار ، برزف ، بوستون گاه ، استه سر ، چپرود ، معاف ، گسکیجان عبور می کنید . این مناطق نام برده هریک به تنهایی جاذبه های توریستی فراوانی دارد و اگر به دنبال آن هستید که از مناطق مختلف بجز ییلاق دشت النزه ماسال بازدید کنید حتما قبل از سر زدن به این دشت زیبا توقفی کوتاه در این مناطق داشته باشید تا با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این مناطق کوچک آشنا شوید. همچنین میتوانید در این مسیر به مناطق دیگری همچون : آبشار ویسادار رضوانشهر ، تالاب استیل آستارا ، آبشار زمرد تالش و آبشار لاتون آستارا و چشمه آب گرم علی داشی آستارا  سر بزنید .

پس از اندکی استراحت و گردش و تفریح در این روستا ها شما به ییلاق دشت النزه ماسال می رسید ، منطقه ای که دارای منظره ی شگفت آور و زیبا که هر ساله افراد زیادی برای دیدن آن راهی شمال کشور می شوند . اگر بخواهیم در وصف زیبایی های طبیعت بکر ییلاق دشت النزه ماسال بگوییم باید این را در نظر داشته باشیم که ییلاق دشت النزه ماسال نیز دارای گل بوته های کوهی فراوانی همچون دشت های دیگر است اما چیزی که آن را متفاوت از سایر دشت های دیگر کرده وجود آبشارهای زیبای آن است که هر انسانی با دیدن این مناظر مبهوت می شود و دوست دارد دقیقه ها بدون هیچ کلامی به این صحنه های زیبا که آفریده ی خداوندگار است خیره شود . و سپاسگزار این همه زیبایی شود .

بیشتر بخوانید :  پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه سرا

مردمان شمال کشور ما ، مردمانی بسیار خون گرم و مهمان دوست هستند و هرساله افراد زیادی به خصوص کسانی که ساکن کلان شهر هایی همچون تهران ، اصفهان و … هستند برای مسافرت به مناطق شمالی کشور می روند تا هم از شلوغی و دغدغه های روزمره خود دور شوند و هم بتوانند تعطیلات بسیار عالی را کنار کسانی که دوستشان دارند سپری کنند.

اگر شما برای مدت طولانی قصد ماندن در این منطقه را دارید می توانید به راحتی با اجاره کردن کلبه های چوپی که در اطراف ییلاق دشت النزه ماسال وجود دارد ، ساکن شوید و تعطیلات به یاد ماندنی را با عزیزان خود سپری کنید . آلاچیق های چوبی موجود در دشت النزه از دست ساخته های مردم همین منطقه است ، این کلبه های چوبی هم آرامش و راحتی را برای مردم ساکن در منطقه و هم برای مسافرانی که برای دیدن این منطقه پا به این خطه از شمال گذاشته اند فراهم می سازد .

وجود کوه های بلند در ییلاق دشت النزه ماسال می‌تواند یکی دیگر از جاذبه هایی گردشگری باشد که شما با قدم گذاشتن در این مسیر برای خود و خانواده تان خاطره سازی می‌کنید و هوای دل پذیر و خنک این منطقه به دلیل ییلاقی بودن بخصوص در فصول گرم سال می‌تواند انگیزه ای بسیار قوی را در شما ایجاد کند تا اندکی کوه نوردی کنید . این نکته را فراموش نکنید که ورزش کردن برای سلامت جسمانی و همچنین روح انسان بسیار مفید است حال اگر این ورزش در یک فضای عالی سرسبز با آب و هوای دلنشین صورت گیرد می‌تواند تاثیر دوچندان را برای سلامتی جسمی و روحی شما به همراه داشته باشد .

ییلاق دشت النزه ماسال سفری خاطره انگیز از استان گیلان

از نظر پزشکی نیز بسیاری از افراد نظیر کهن سالان ، بیماران آسمی و قلبی و… که آلودگی شهر های بزرگ برای سلامتی‌ شان بسیار خطرناک است به دنبال مکانی با آب و هوای پاک و عاری از دود می‌گردند که همیشه بهترین گزینه ای که جلوی پای این افراد است کوچ کردن به مناطق شمالی کشور است . زیرا شهرهای شمالی ایران به دلیل تمیز و خوش آب و هوا بودن انتخاب مناسبی برای این افراد است . حال اگر کسی قصد دارد در شمال کشور زندگی کند ، همیشه لازم نیست که به شهر ها و روستاهای بزرگ و شناخته شده نقل مکان کند بلکه زندگی در روستاهای خوش آب و هوا هم می‌تواند انتخابی بسیار مناسب برای این افراد باشد ، زیرا این روستاها هم شلوغی شهر های شناخته شده شمال کشورمان را ندارند وهم می‌توانند مکانی دنج برای زندگی به شمار بیایند از طرفی این روستاها آنقدر زیاد از شهر فاصله ندارند که در صورت نیاز پیدا کردن ، افراد دچار مشکل شوند.

بیشتر بخوانید :  کوه درفک رودبار زیباترین قله در سرسبزترین استان کشور

در انتها یادآور شویم شما میتوانید در این منطقه از گیلان توسط سایت ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در ماسال و خرید زمین در ماسال کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

 


5/5 - (7 امتیاز)