پارک جنگلی سراوان رشت کجاست؟ معرفی ، تصاویر و نقشه

گردشگری , بلاگ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ 2,793

شهر رشت به عنوان یکی از زیباترین مناطق ایران ، دارای جنگل‌های انبوه و زیبایی است که اگر قصد بازدید از همه استان گیلان را داشته باشید ، باید بخشی از عمر خود را صرف آن نمایید . زیبایی‌ های بی‌ حد و حصر این منطقه موجب شده است تا این استان در کنار استان مازندران به عنوان پر گردشگرترین استان‌ های کشور شناخته شوند . بسیاری از علاقمندان به طبیعت از هر فرصتی برای بازدید از زیبایی ‌های این منطقه استفاده کرده و خود را به شمال کشور می ‌رسانند . پارک جنگلی سراوان رشت بهشت زمینی در دل جنگلهای گیلان یکی از صدها زیبایی این منطقه است که توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نماید .

پارک جنگلی سراوان بهشت زمینی در دل جنگلهای گیلان

رشت، شهر بارانی و پر خنده

رشت را می‌توان به عنوان یکی از زیباترین شهر های کشور معرفی نمود . وجود طبیعتی زیبا و قرار گرفتن در منطقه ‌ای با آب‌ و هوای مناسب موجب شده است تا این منطقه مقصد بسیاری از گردشگران واقع شود . زیبایی‌ های این منطقه تنها به دلیل طبیعت آن نبوده بلکه شهرسازی رشت نیز دارای جلوه‌ ای خاص است . میدان شهرداری این شهر را می‌توان معروف ‌ترین میدان کشور ، پس از میدان آزادی دانست . وجود زیبایی ‌های وصف‌ نشدنی که همگی در این شهر جمع شده‌اند می‌تواند اقامتی خوش را برای شما فراهم آورد .

رشت بیش از چهار صد سال مرکز استان گیلان بوده و همین مسئله نشان از قدمت و اصالت این خطه تاریخی دارد . این شهر در تاریخ دارای اهمیت خاصی بوده است به ‌طوری که در بسیاری از وقایع ، نقش کلیدی ایفا کرده است . انقلاب مشروطه ، جنبش جنگل و انقلاب سال ۱۳۵۷ تنها بخشی از افتخارات این خطه قهرمان خیز است .

پارک جنگلی سراوان بهشت زمینی در دل جنگلهای گیلان

رشت را می‌توان شهر خوراکی‌ها نیز نامید . تنوع غذایی موجود در این شهر به حدی است که برای امتحان کردن تمامی غذاهای محلی این منطقه ، باید سال‌ها در آنجا زندگی کنید . این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک در سطح جهان از منظر یونسکو انتخاب ‌شده است . از چند جمله غذاهای معروف این منطقه  : میرزاقاسمی ، واویشکا ، خوشکا بیج ، ترش شامی ، نازخاتون ، باقلا قاتق ، مرغ ترش است .

دیدنی‌های شهر زیبای رشت

اگر به رشت سفر کرده‌اید ، فراموش نکنید که این شهر مملو از زیبایی‌ های طبیعی و تاریخی است . از دست دادن تنها یک مورد آن می‌تواند شما را با حسرتی بزرگ مواجه کند . زمان خود را تنظیم کرده و در زمان اقامت در این شهر زیبا ، از جاذبه‌های آن بهره ببرید . دریاچه سقالکسار ، خانه میرزا کوچک خان ، موزه گنجینه رشت ، چشمه آب‌شور لاکان ، تالاب عینک ، باغ محتشم ، عمارت کلاه‌ فرنگی ، پارک ملت ، بقعه دانای علی ، بازار بزرگ رشت ، رودخانه گوهر رود ، میدان شهرداری ، مسجد صفی ، گنبد پیر محله ، امامزاده هاشم ، موزه میراث روستایی ، برج ساعت ، بوستان مفاخر ، منطقه ساحلی حاجی بکنده و پارک جنگلی سراوان تنها بخشی از دیدنی ‌های این شهر شگفت‌ انگیز است .

بیشتر بخوانید :  سفر به زیباکنار و جاذبه های گردشگری آن

پارک جنگلی سراوان ؛ وصف زیبایی ‌های سراوان

پارک جنگلی سراوان به دلیل پوشش گیاهی خود و همچنین وجود خانه‌ های روستایی ، می‌تواند خاطره‌ای خوش را برای شما رقم زند . استفاده از زیبایی ‌های این منطقه می‌ تواند روح شما را جلا داده و آرامش را به شما برگرداند . قرار گرفتن پارک جنگلی سراوان در منطقه ‌ای خوش آب ‌و هوا موجب شده است تا هر صبح در جاده ‌ای جنگلی و پر از مه قدم گذارید . اگر اهل پیاده‌ روی هستید ، ما به شما قدم زدن در جنگل‌ های زیبای سراوان در صبحگاه را پیشنهاد می‌دهیم . در ورودی پارک جنگلی سراوان هیجان‌انگیز ، دریاچه ‌ای وجود دارد که از شاخصه‌ های اصلی این پارک است . این دریاچه که توانسته شوق‌ و ذوق زیادی را برای گردشگران ایجاد نماید همچون زمین فوتبال ، سبز رنگ است . دلیل این مسئله ایجاد جلبک بر روی سطح آب بوده که جلوه ‌ای زیبا به آن بخشیده است . شما می‌ توانید از قایق ‌های موجود در این دریاچه که اجاره داده می ‌شوند برای قدم گذاشتن در دل طبیعت استفاده نمایید .

پارک جنگلی سراوان بهشت زمینی در دل جنگلهای گیلان

پوشش گیاهی پارک جنگلی سراوان

گیلان به عنوان یکی از حاصل خیز ترین استان‌ های کشور ، دارای پوشش گیاهی متنوع و بسیار زیادی است که در جای‌ جای این منطقه می‌توان آن‌ ها را یافت . وجود آب فراوان و آب‌ و هوای معتدل موجب شده است تا این خطه به عنوان نگین سبز ایران شناخته شود . تعدادی از گونه‌های گیاهی که در پارک جنگلی سراوان قابل مشاهده است شامل : درختان انجیری ، ممرز ، توسکا ، اوجا ، سرو نقره ای ، کاج ، بلوط ، زربین می باشد . این پارک زیبا خانه‌ ای برای حیوانات متنوع نیز می‌باشد که از جمله این جیوانات زیبا شامل : جغد ، کبک ،راسو ، قرقاول ، دارکوب ، خرگوش است .

این موارد تنها بخشی از پوشش گیاهی و جانوری پارک جنگلی سراوان است . وجود رودخانه سفیدرود و سیاه رود در ضلع شرقی پارک ، چشم ‌اندازی زیبا را برای گردشگران خلق کرده است . تماشای تمامی این زیبایی ها در پارک جنگلی سراوان لحظاتی فراموش ‌نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد .

بیشتر بخوانید :  استان گیلان را بیشتر بشناسید + معرفی ، تصاویر و نقشه

پارک جنگلی سراوان کجا واقع شده است ؟

با خروج از شهر زیبا و بارانی رشت ، و طی کردن تنها ۱۷ کیلومتر از جاده زیبای تهران – رشت به منطقه ‌ای زیبا برخواهیم خورد که مقصد بسیاری از گردشگران است . پارک جنگلی سراوان به عنوان یکی از مجموعه ‌های طبیعی استان گیلان دارای گونه‌ های متنوع گیاهی و جانوری است که دیدن آن خالی از لطف نمی‌باشد . نزدیکی به شهر رشت و همچنین قرار گرفتن در جاده‌ ای باکیفیت مناسب و سراسری ، موجب شده است تا پارک جنگلی سراوان هم در زمره مهم ‌ترین و پر رفت و آمد ترین پارک‌ های کشور قرار گیرد . این مجموعه سالانه میزبان خیل عظیمی از جمعیت است که برای بهره بردن از طبیعت زیبا و آب ‌و هوای مناسب آن ، خود را به این منطقه می‌رسانند.

پارک جنگلی سراوان بهشت زمینی در دل جنگلهای گیلان

امکانات رفاهی پارک جنگلی سراوان

منطقه سراوان به دلیل وجود توریست و بازدید کننده زیادی که به آن سفر می‌کنند ، دارای امکانات رفاهی و تفریحی خوبی است . وجود موزه میراث روستای استان گیلان یکی از مواردی است که در هنگام سفر به سراوان باید از آن بازدید به عمل آورید . وجود امکاناتی همچون میز ، نیمکت ، کباب‌پز ، آلاچیق ، کلبه جنگلی ، محل‌ های مناسب برای کمپ و … این امکان را به شما می‌دهد که برای پیک‌ نیک به این جنگل سفر کنید . وجود پاسگاه امنیت منطقه را تأمین کرده و نزدیکی به رشت نیز نگرانی بابت خرید وسایل مورد نیاز را از بین خواهد برد .

در این جنگل زیبا علاوه بر آرامش می‌ توانید هیجان را نیز تجربه کنید . لذت بازی پینت بال در دل پارک چنگلی سراوان ، چیزی است که نمی‌توان به ‌سادگی از آن گذشت . این مکان نخستین زمین جنگلی پینت بال جنگلی در شمال کشور است که حدود ۱۲۰۰ متر مربع مساحت دارد . موتور چهار چرخ نیز یکی دیگر از وسایل تفریحی پارک جنگلی سراوان است که آدرنالین را در شما بالا خواهد برد . اگر اهل ریسک و هیجان هستید ، پیشنهاد می‌کنیم که این لذت وصف ‌ناشدنی را از دست ندهید و بعد از گشت و گذار و لذت بردن از پارک چنگلی سراوان مناطق دیگر گیلان همچون بازارهای سنتی گیلان و منطقه آزاد انزلی و همچنین شهر زیباکنار را نیز برای گشت و گذار خود انتخاب نمایید.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید در این منطقه از گیلان توسط سایت ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در رشت و خرید زمین در رشت و همچنین خرید آپارتمان در رشت کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

 


5/5 - (3 امتیاز)