سفر به زیباکنار و جاذبه های گردشگری آن

گردشگری , بلاگ ۱۴ دی ۱۴۰۱ 2,397

زیباکنار استان گیلان یکی از مناطقی است که مسافران هنگام مسافرت به شمال کشور اولین انتخاب شان است ، حال اینکه چرا باید به زیباکنار سفر کنیم ؟ مقوله ای است که میخواهیم در مورد آن صحبت کنیم ، پس همراه ما باشید تا با هم یک سفر به زیباکنار داشته باشیم و همه چیز را در رابطه با اینکه زیباکنار کجاست و موقعیت های اقتصادی و تفریحی آن چگونه است ؟ بدانیم .

سفر به زیباکنار و جاذبه های گردشگری آن

زیباکنار ناحیه ساحلی از توابع رشت و در فاصله ۳۹ کیلومتری رشت و ۴۰ کیلومتری بندرانزلی میباشد . برای سفر به زیبا کنار با خودروی شخصی از مسیرهای زیر استفاده می شود:

  • از سمت جنوب ، اتوبان تهران رشت ، شهر خمام ، منطقه آزاد انزلی ، ساحل زیباکنار
  • از سمت شرق مازندران ، لنگرود ، آستانه ، صفرابسته ، ساحل زیباکنار
  • از سمت غرب کشور ، آستارا یا خلخال ، انزلی ، ساحل زیباکنار

سفر به زیباکنار

زیباکنار فاصله بسیار کمی تا شهرهای بزرگ اطراف خود داشته و به دلیل وجود امکانات زیرساختی نظیر فرودگاه ، راه‌آهن و مسیرهای جاده‌ای به راحتی قابل دسترس می‌باشد . زیباکنار از چهار جهت شمال منتهی به دریای خزر ، جنوب منتهی به شهرستان لشت نشاء ، شرق منتهی به شهرستان کیانشهر و غرب منتهی به بندر انزلی می‌باشد و به دلیل اینکه از لحاظ موقعیت مکانی کمترین فاصله را تا منطقه آزاد انزلی داشته از این‌رو جزو منطقه آزاد به حساب می‌آید . باید توجه داشته باشید که زیباکنار شهر ، شهرستان یا روستا نیست ؛ زیباکنار منطقه‌ای از توابع شهر زیبا و توریستی لشت نشاء بوده و امور شهری زیباکنار در شهرداری لشت نشاء انجام می‌شود .

به دلیل آب و هوای معتدل و مرطوب ، این ناحیه در تمامی فصول از باران قابل توجهی بهره‌مند بوده و چهره زیباکنار و روستاهای آن همیشه سبز و سرزنده باقی مانده است . اگر کمی از مرزهای زیباکنار فاصله بگیرید به اولین شهرهایی که بر می‌خورید رشت ، لاهیجان ، بندر انزلی ، آبکنار و بندر کیاشهر می‌باشد . قرار گرفتن زیباکنار در میان بزرگ‌ترین ، نام آشناترین و پر رونق ترین شهرهای شمال ایران از مزایا و ویژگی‌های این منطقه به شمار می‌رود . وجود این همه زیبایی و امکانات دست یافتنی زیباکنار میباشد که ما را درگیر این موضوع میکند که چرا حداقا یک بار هم شده یک سفر به زیباکنار داشته باشیم!

بیشتر بخوانید :  غار آویشو ماسال غاری با قدمت ۷۵ میلیون سال در گیلان

زیباکنار و ۱۵ روستای زیبای این ناحیه که شامل روستاهای اژدهابلوچ ، اژدهاکیا ، جیلدان ، خشک اسطلخ ، دوباج ، امیلدان ، پالکشلات ، تازه آباد، شهمیرسرا ، چونچنان ، علی آباد، ملکده و نوده ، فخرآباد می‌باشند مسافران و گردشگران بی‌شماری را جذب سفر به زیباکنار می‌کنند . این روستاها به دلیل تردد بالای مسافران به خصوص در ایام تعطیلات از امنیت بالایی برخوردار هستند به طوری که مسافران می‌توانند بدون رزرو هتل یا اقامتگاه با گذراندن شبی در دل طبیعت زیباکنار از آرامش وصف ناپذیر شب های روستا بهره‌مند شوند .

زیباکنار از دیرباز دارای پتانسیل بالایی در جذب گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی بوده است ؛ هر ساله توریست‌ها و گردشگران زیادی چه از داخل کشور و چه از خارج کشور به برای دیدن زیبایی‌های زیباکنار و دیگر فعالیت‌های اقتصادی و تجاری به این شهر سفر می‌کنند . آنچه طالبان جاذبه های طبیعی را مجاب به سفر به زیباکنار  می‌کند تلفیقی از دریا ، رودخانه ، خط ساحلی و طبیعت سبز این ناحیه و آنچه طالبان پول و سرمایه را به این مکان جذب می‌کند وجود منطقه آزاد انزلی ، گمرکات و دیگر امکانات تجاری زیبا کنار می‌باشد .

سفر به زیباکنار و جاذبه های گردشگری آن

از جمله مکان‌های تفریحی اطراف زیباکنارمی‌توان به موارد ذیل اشاره کرد :

تالاب زیبای انزلی

تالاب انزلی یا مرداب انزلی از زیباترین اکوسیستم‌های خشکی و دریا واقع در جنوب غربی شهر زیبای بندر انزلی می‌باشد . مساحت این مرداب حدود ۲۰ هزار هکتار می باشد که هر ساله پذیرای گونه‌های مختلف پرندگان از سوی کشورهای همسایه شمالی ایران است . این تالاب در حکم یک تصفیه‌خانه بر سر راه بیش از ۴۰ رود بزرگ و کوچک قرار گرفته و پس از تصفیه آب رودها به دریای خزر می‌ریزد . لاله‌های دریایی، نیلوفرهای آبی و نیزارهای بلند اطراف تالاب مناظر چشم‌گیری را برای بینندگان این تالاب به ارمغان می آورد .

ساحل زیبای حاجی بکنده

حاجی بکنده دهستانی در استان گیلان در بخش خشکبیجار واقع در ۸ کیلومتری غرب زیباکنار می‌باشد . این روستا به دلیل وجود ساحلی شنی و ایده آل برای تفریحات دریایی و ماهی گیری در سال‌های اخیر به یک منطقه گردشگری و توریستی بالفعل تبدیل شده و گردشگران زیادی از این ساحل زیبا دیدن می‌کنند .

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله ساحلی زیبا و منحصر به فرد در استان گیلان و محصور بین لنگرود ، لاهیجان و رودسر می‌باشد . شهر توریستی چمخاله بعد از بندر انزلی دومین شهر توریستی در خطه گیلان به شمار می‌رود . شهر زیبای چمخاله با داشتن هتل‌ها و اقامتگاه‌های مجهز هر ساله پذیرای مهمانان و مسافران زیادی از سراسر ایران می‌باشد . همچنین به دلیل اینکه ساحل چمخاله کم‌خطرترین و بهترین ساحل دریای مازندران از سوی وزارت کشور شناخته شده ، بر استقبال گردشگران از این شهر افزوده است . از دیگر جاذبه های چمخاله رودخانه بسیار پر آب آن می‌باشد که در زمان‌های نه چندان دور محل رفت و شد کشتی‌های روسی و ایرانی بوده است . همچنین تالاب زیبای چمخاله با داشتن ساحلی آرام و بکر از دیگر مراکز سیاحتی این شهر به شمار می‌رود .

بیشتر بخوانید :  آبشار میلاش رودسر و جاذبه های دیدنی آن

سفر به زیباکنار و جاذبه های گردشگری آن

پارک جنگلی کیاشهر

پارک جنگلی کیاشهر محدوده ای جنگلی به وسعت ۱۸ هکتار محصور بین اراضی سایت گردشگری کیاشهر ، بافت شهری ، دهکده ساحلی و نهالستان کیاشهر می باشد . این پارک مجموعه ای از درختان سر به فلک کشیده در جایی که سپیدرود به دریای خزر می ریزد به وجود آمده و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند . آنچه که زیبایی این پارک جنگلی را صد چندان می کند وجود مردابی طبیعی ، پلی چوبی و ساحل زیبای دریای خزر در کنار آن می باشد . از دیگر جاذبه های دیدنی هنگام سفر به زیباکنار می‌توان  مشاهده نمود : ساحل مروارید ، منطقه تجاری و مراکز تفریحی کاسپین ، پل چوبی کیاشهر ، سفیدرود ، باغ محله ، صفرابسته آستانه اشرفیه و ده ها مکان دیگر را نام برد .

رودخانه اوشمک

رودخانه اوشمک به موازات رودخانه سپیدرود یکی از زیباترین و پر ماهی‌ترین رودخانه‌های شمال ایران به شمار می‌رود . رودخانه اوشمک ۸ کیلومتر طول داشته که از دل لشت نشاء می‌گذرد و از ساحل زیباکنار به دریا می‌ریزد . روزهای آخر هفته رودخانه اوشمک شاهد مسافران زیادی است که برای گذراندن تفریحی لذت‌بخش و تجربه صید ماهی به این منطقه سفر می‌کنند .

پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق منطقه‌ای حفاظت شده در بندر کیاشهر و در فاصله ۱۰ کیلومتری زیبا کنار واقع شده و با کاربری گردشگری و طبیعت گردی جزئی از منطقه آزاد به حساب می‌آید . وسعت این پارک حدود ۳،۲۵۰ هکتار بوده که شامل محوطه دریایی ، محوطه تالابی و محوطه خشکی شامل ساحل و جلگه و علفزار می‌باشد . به همین دلیل این منطقه به عنوان نخستین پارک ملی خشکی دریایی در ایران ثبت شده است.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید در این منطقه از گیلان که در نزدیکی منطقه آزاد انزلی به شمار می آید با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در زیباکنار کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

 


5/5 - (4 امتیاز)