روستای چلیکدان کجاست؟ + معرفی ، تصاویر و نقشه

گردشگری , بلاگ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 740

روستای چلیکدان کجاست؟ + معرفی ، تصاویر و نقشه

روستای چلیکدان روستایی است از توابع بخش لشت نشاء و مابین کوچصفهان و لشت نشاء در دهستان گفشه از توابع شهرستان رشت استان گیلان در شمال کشور قرار دارد. روستای چلیکدان ( یا چلکدان ) براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیتی بالغ بر 319 نفر بوده ‌است. که در این چند سال دستخوش تغییرات آماری فراوانی شده که هنوز به ثبت نرسیده است.

موقعیت مکانی چلیکدان

اگراز سمت رشت بخواهید به روستای چلیکدان بروید بعد از عبور از کوچصفهان به فاصله ی 6 کیومتر به سمت لشت نشاء می روید. که سمت راست شما روستای چلیکدان واقع شده است. روستای چلیکدان از شمال به دریای خزر و لشت نشاء، از جنوب به شهر رشت و کوچصفهان، از غرب به آستانه اشرفیه و از غرب به خشکبیجار راه دارد.

روستای چلیکدان کجاست؟ + معرفی ، تصاویر و نقشه

اقتصاد مردمان چلیکدان

روستای چلیکدان با قدمتی چند صد ساله یک روستای بسیار زیبا و سرسبز ، دارای مزارع حاصلخیز و باغات پر محصول می باشد.کاشت برنج جزو اصلی ترین شغل مردمان این روستا می باشد. در کنار کاشت برنج باغات مرکبات، صیفی جات، سبزیجات و پرورش دام نظیر گاو، گوسفند،مرغ و اردک و پرورش ماهی از جمله فعالیت هایی است که مردم این روستا به آن مشغول هستند.

مردم روستای چلیکدان محصولات خود را در روزهای بازار که شنبه ها و سه شنبه ها است، و در شهر لشت نشاء برگزار می شود به فروش می رسانند. همچنین کارخانه برنج کوبی و کارخانه مرغ مادر نیز از جمله تولیدات صنعتی این روستا محصوب می شود.

مردم روستای چلیکدان به زبان گلیکی و گویش زیبای لشت نشائی صحب می کنند. در نزدیکی روستای چلیکدان اقامتگاه گردشگری نیز وجود دارد برای مسافرانی که میخواهند یک سفر لذت بخش همراه با اقامت بسیار دلپذیری را تجربه نمایند.

همانطور که میدانید چلیکدان از توابع لشت نشاء می باشد. لشت نشاء یکی از شهرستانهای استان گیلان محسوب می شود که مساحتی در حدود 162 کیلومتر مربع را داراست. و حدود 52 روستا دارد که یکی از آنها چلیکدان می باشد که در بالا بصورت مختصر درباره آن صحبت کردیم.لشت نشاء به دلیل وجود رودخانه اوشمک که در جوار آن است به عنوان یکی از حاصلخیز ترین شهرستانهای استان گیلان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید :  دریاچه ویستان بره سر یکی از مناطق بکر و دیدنی گیلان

 

روستای چلیکدان کجاست؟ + معرفی ، تصاویر و نقشه

رودخانه اوشمک

تجربه لذت بخش ماهیگیری در رودخانه اوشمک یکی از تفریحاتی است که در هر فصل از سال گردشگران و ماهیگیران نهایت استفاده را در آن برده اند. یکی از شاخص های برتر ماهیگیری در رودخانه اوشمک وجود سرسبزی، آرامش و سکوتی است که در اطراف این رودخانه وجود دارد و لذت یک ماهیگیری حرفه ای را برایتان به ارمغان می آورد. و چه بهتر که صید همان روزتان را در کنار رودخانه و فضای دلنشین آن همراه با برنج هیزمی و مخلفات آن میل نمایید. پس پیشنهاد می کنیم که حتما یک بار هم که شده تجربه ماهیگیری در این منطقه را امتحان کنید و از فضای پر از آرامش آن نهایت لذت را ببرید.

روستای چلیکدان کجاست؟ + معرفی ، تصاویر و نقشه

ماهی هایی که در رودخانه اوشمک در حال شنا هستند عبارتند از: کپور، ماهی سفید، ماهی کاراس، سیم پرک، اردک ماهی و کولی می باشد. نا گفته نمایند که پرندگان بومی و مهاجر هم در این رودخانه مدام در رفت و آمد هستند که میتوانید به راحتی آنها را مشاهده کنید. رودخانه اوشمک که از سفید رود سرچشمه می گیرد و در نهایت به دریا ختم می شود. باعث شده تا زمین های مجاور آن همیشه حاصلخیز و پر محصول باشند.

در انتها باید بگوییم که روستای چلیکدان روستای سرسبز در لشت نشاء استان گیلان همواره آماده پذیرش مهمان ها و گردشگران عزیز می باشد تا یک خاطره ی زیبا از این روستای خوش آب و هوا در کنار عزیزانشان داشته باشند.

در ضمن شما میتوانید در استان گیلان توسط سایت ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در گیلان و خرید زمین در گیلان کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به این استان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیزی را رقم بزنید.

چلیکدان روی نقشه


هواشناسی چلیکدان

loader-image
,
temperature icon
Humidity Humidity:
Wind Wind:
Sunrise Sunrise:
Sunset Sunset:

 

5/5 - (11 امتیاز)