ورزش های آبی و ساحلی در گیلان

گردشگری , بلاگ ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ 2,916

آبی بی انتهای دریا ، آسمان آبی بی کران ، باد خنک وزیده در میان موج ها و لذت هیجان در دل دریا . ساحل همیشه بوی زندگی می دهد. خیلی ها در پی قطره ای سکوت و آرامش به ساحلش پناه می برند و برخی می خواهند اوج هیجان و ماجراجویی را در آن تجربه کنند. روی صحبت امروز ما آن هایی هستند که به دنبال نهایت لذت و هیجان می گردند و میخواهند فارغ از زندگی سرد و خشک شهری دلی از عزا در بیاورند و فریاد بکشند و از موج های تند و متلاطم دریا لذت ببرند . شاید اندک افرادی باشند که با ساحل و ورزش های آبی و ساحلی در گیلان بیگانه باشند. ورزش های آبی سرشار از حادثه ، سرگرمی و فعالیت و هیجان است که انجام دادن آنها نه تنها فعالیتی به شدت فیزیکی محسوب می شود بلکه از لحاظ روحی و روانی نیز شوقی وصف ناپذیر به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم مختصری درباره ورزش های آبی و ساحلی در استان گیلان صحبت کنیم. ورزش هایی که به راحتی در سواحل زیبای شمال ایران علی الخصوص گیلان بی همتا قابل دستیابی هستند.

ورزش های آبی و ساحلی در استان گیلان

ورزش های آبی و ساحلی در گیلان

موج سواری

موج سواری مهارت جنگ با موج های خروشان است. این ورزش بومی مختص جزیره های فیجی ، تاهیتی و هاوایی است که از هزار سال پیش و زمانی که برای ماهیگیری به دریا می رفتند آن را انجام می دادند . برای انجام ورزش موج سواری دریا باید مواج و طوفانی باشد تا قابلیت موج سازی در آن اتفاق بیفتند . موج سواران معمولاً روی تخته ای مستقر شده و پاهای خود را با یک بند به تخته می بندند و به دل موج ها می زنند . این ورزش در دنیا با وجود خطرات زیادی که دارد یکی از پر طرفدارترین ورزش-های آبی و ساحلی به حساب می آید.

کوج سواری بادی

در این ورزش مهیج شما با تخته موج سواری به همراه یک بادبان متصل به دکل مبارزه می کنید . برای این کار علاوه بر اینکه باید بر روی موج ها سوار شده و با آنها حرکت کنید باید بادبان قایق کوچک خود را با جهت باد تنظیم کنید. این ورزش نیز طرفداران زیادی دارد و مسابقات زیادی برای علاقه مندان به آن برگزار می شود.

بیشتر بخوانید :  آبشار لاتون آستارا بلندترین آبشار در استان گیلان

ورزش های آبی و ساحلی در استان گیلان

جت اسکی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید جت اسکی نام یک برند تولید کننده ورزش های آبی است . جت اسکی در حال حاضر به عنوان یک وسیله ورزشی و سرگرمی در اسکله ها عرضه می شود و گاهی نیز مسابقاتی برای آن برگزار می شود . جت اسکی مانند استفاده از قایق موتوری ولی با سرعت و هیجان چند برابری همراه است . سعی کنید بیشتر روزهای آفتابی را برای این ورزش انتخاب کنید تا هیجان استفاده از آن بیشتر باشد . ماشین های جت اسکی به صورت دو نفره یا سه نفره هم وجود دارد که شما می توانید با خانواده یا دوستان به صورت گروهی از آن استفاده کنید.

ورزش های آبی و ساحلی در استان گیلان

ویک بوردینگ

از دیگر ورزش های آبی و ساحلی در گیلان  ورزش ویک بوردینگ است که نشات گرفته از ورزش برفی اسنو بوردینگ است . شما سوار بر تخته خاصی می شود و با یک بند یا طناب به یک قایق موتوری متصل می شوید و در حالی که قایق موتوری با سرعت به دل دریا می زند شما را با خود به اعماق آن می کشاند و این هنر شماست که خود را بر روی آب دریا نگه دارید. البته در این ورزش نیازی نیست خیلی بر روی تعادل خود بر روی آب تمرکز کنید بلکه باید از برخورد شدید باد و قطرات آب بر روی صورت خود نهایت لذت را ببرید.

موج سواری بادبادکی

موج سواری بادبادکی یا موج سواری با کایت نیز از ورزش های آبی و ساحلی در گیلان است که در آن همزمان از یک تخته بر روی آب و یک بادبادک یا کایت در آسمان استفاده میشود. موج سواران حرفه ای حرکات آکروباتیک بسیار زیبا و مهیجی با کایت به نمایش می گذارند . این ورزش ترکیبی از ورزش های وایکینگ ، اسنوبورد ، پاراگلایدر ، اسکیت بوردینگ و قایقرانی است.

شاتل

یکی دیگر از ورزش های آبی و ساحلی در گیلان شاتل است . شما در حالی که سوار بر یک تیوب بادی هستید با یک قایق موتوری تند رو به دل دریا کشیده می شوید . این ورزش به هر دو صورت گروهی و تکی امکان پذیر است . برای انجام این ورزش باید قدرت بدنی بالایی داشته باشید تا در دور زدن های قایق موتوری از تیوپ به داخل دریا نیفتید.

ورزش های آبی و ساحلی در استان گیلان

فلای بورد

یکی از ورزش های آبی و ساحلی در گیلان که برای دوستداران ارتفاع تهیه شده فلای بورد است. ورزشی آبی که با پمپاژ آب ، شما را در هوا معلق نگه می دارد . حرفه ای های این ورزش با انجا حرکات نمایشی بر روی آب مانور می دهند.

بیشتر بخوانید :  آبشار میلاش رودسر و جاذبه های دیدنی آن

فوتبال ساحلی

یکی دیگر از جذاب هاترین ورزش های آبی و ساحلی در گیلان فوتبال ساحلی است که در ساحل یا زمین های پوشیده از ماسه انجام می شود . شاید کمتر کسی باشد که بازی دسته ای از جوانان را در ساحل دریا ندیده باشد و محو تماشای خنده و شادی آنها نشده باشد . البته برای انجام این ورزش در بعضی از قسمت های سواحل گیلان مکان ها و امکانات خاصی مانند دروازه ، توپ و غیره در نظر گرفته شده است.

والیبال ساحلی

والیبال ساحلی نیز مانند فوتبال و دیگر ورزش های آبی و ساحلی در گیلان از جمله ورزش های مهیج و پرنشاط بر روی ماسه های گرم کنار دریاست . هر کسی که تکه طنابی و توپی داشته باشد می تواند شروع به این بازی گروهی مهیج بکند . هرچند همانطور که گفته شده سواحل دریای گیلان با داشتن امکانات کامل میزبان علاقه مندان به این ورزش های ساحلی هستند.

در بین همه مناطق زیبای شمال به ویژه گیلان می خواهیم به شما بندر انزلی را معرفی کنیم . اگر قصد انجام هریک از این ورزش های مهیج را دارید می توانید به مجموعه ورزشی ساحلی بندر انزلی و بروید و از تمامی امکانات آن بهره مند شوید . در این مجموعه ها نه تنها می توانید به صورت تفریحی از این ورزش ها بهره مند شوید بلکه امکان آموزش در پهنه ساحلی منطقه نیز فراهم شده است . زمین های استاندارد فوتبال ، والیبال و هندبال ، غواصی ، جت اسکی و بسیاری ورزش های دیگر در محیطی زیبا ، مهیج و استاندارد برای اقشار مختلف گردشگران فراهم شده است.

هر چند در دیگر قسمت های ساحلی بندر انزلی نیز امکانات تفریحی و ورزشی فراهم است . با سفر به این منطقه نه تنها می توانید از موهبت های طبیعی و زیبای خداوندی بهره مند شوید و همچنین از امکانات تجاری این منطقه استفاده کنید بلکه می توانید زمانی را به انجام هر یک از این ورزش های زیبا و هیجان انگیز اختصاص دهید و تعطیلاتی سرشار از شادی برای خود و همراهان تان خلق کنید . این همه امکانات زیبا در منطقه آزاد تجاری انزلی و زیباکنار برای شما مهیا شده است.

در انتها یادآور شویم شما میتوانید به کمک سایت ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در گیلان کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

5/5 - (2 امتیاز)