آبشار لونک سیاهکل و جاذبه های گردشگری آن

گردشگری , بلاگ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ 2,739

استان گیلان یکی از سرسبزترین استان‌ های کشور است که در شمال ایران قرار دارد . این منطقه سبز و زیبا دارای شهرهای مختلفی است که در فاصله بسیار کم از یکدیگر واقع‌ شده‌اند . وجود آب‌وهوای مناسب و آب کافی برای کشت و زرع موجب شده است تا این منطقه از جمعیت مناسبی برخوردار باشد . یکی از زیباترین مناطق این استان ، ییلاق دیلمان است که سرسبزی و بکر بودن آن هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد . وجود جنگل‌های انبوه این منطقه موجب شده است تا گردشگران زیادی سالانه خود را از شهرهای مختلف کشور به این منطقه برسانند . آبشار لونک سیاهکل یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه بکر و زیباست . با ما همراه باشید تا از سفر رویایی و شگفت‌انگیز به آبشار لونک سیاهکل و جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید .

آبشار لونک سیاهکل و جاذبه های گردشگری آن

آبشار لونک سیاهکل و جاذبه های گردشگری آن

یکی از مناطقی که از مسیر آبشار لونک سیاهکل باید گذر کرد دیلمان است ، دیلمان منطقه ییلاقی بسیار زیبایی است و شما می‌توانید با خیالی آسوده این منطقه را به عنوان مقصد تعطیلات خود انتخاب کنید . وجود طبیعتی زیبا و همچنین امکانات رفاهی در نظر گرفته‌ شده در این منطقه می‌تواند نیازهای شما را برای داشتن یک سفر بی‌ دردسر رفع نماید . برای رفتن به این منطقه زیبا باید از شهر رشت ، مسیری را به اندازه ۴۲ کیلومتر به سمت لاهیجان طی کنید . جنگل سیاهکل و آبشار لونک در ۱۵ کیلومتری ییلاق دیلمان قرار دارد . اگر خواهان منطقه‌ای سرسبزتر ، بکرتر و خاص‌تر هستید می‌توانید ۴۵ کیلومتر دیگر را طی کرده تا به منطقه ای بسیار زیبا و دست نخورده برسید . در زمان سفر به دیلمان بهتر است لباس گرم همراه خود داشته باشید زیرا علاوه بر این که این منطقه در خطه مرطوب و بارانی شمال کشور قرار گرفته‌است ، به دلیل کوهستانی بودن اغلب مواقع دارای آب و هوایی سرد و خنک می‌باشد .

جاذبه‌های جنگل سیاهکل

دیلمان به عنوان منطقه‌ ای طبیعی ، مورد توجه تعداد زیادی از گردشگران است اما این منطقه تنها محدود به آبشار لونک سیاهکل نمی‌شود بلکه باستانی بودن این خطه موجب شده است تا علاوه بر طبیعت زیبا دارای ارزش تاریخی نیز باشد . در ادامه به برخی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این منطقه اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید :  ورزش های آبی و ساحلی در گیلان

آبشار لونک سیاهکل و جاذبه های گردشگری آن

۱_ دشت سوسن چلچراغ

گل سوسن چلچراغ به عنوان یکی از نادرترین انواع گل‌ که تنها در ۲ نقطه از کره زمین قابل یافت است ، در منطقه داماش استان گیلان قرار دارد . داماش نیز به عنوان یکی از زیباترین مناطق گردشگری در فاصله ۱ ساعتی از منطقه دیلمان واقع‌ شده است . اگر تماشای دشت پر از گل شما را به وجد می‌آورد ، پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً از این منطقه زیبا و شگفت‌انگیز بازدید کنید . بهترین زمان برای بازدید از این دشت زیبا ، خردادماه است .مسیری که از دیلمان به داماش میروید .مسیر کوهستانی جنگلیست که سرتاسر مسیر به دلیل زیبایی های وصف ناشدنی اندکی مجال برای همصحبت شدن با همسفران را به شما نمیدهد .

آبشار لونک سیاهکل و جاذبه های گردشگری آن

۲_ دشت شقایق دیلمان

فصل بهار به عنوان فصل رویش ، تأثیر بسزایی در جان گرفتن دوباره طبیعت دیلمان دارد . در فصل بهار اگر حدود ۶ کیلومتر به شرق دیلمان سفر کنید ، دشتی از شقایق‌های سرخ را در پیش روی خود خواهید دید که زیبایی باور نکردنی آن شما را به وجد می‌آورد . شاید این جاذبه طبیعی بتواند از دلایل اصلی شما برای سفر و اقامتتان در دیلمان باشد .

کوه درفک

قرار گرفتن دیلمان در منطقه‌ ای کوهستانی موجب شده است تا اطراف این خطه شگفت‌انگیز را کوه‌های کوتاه و بلند چشم‌ نوازی احاطه کند . یکی از کوه‌های معروف این منطقه که زیبایی خاصی را به این خطه بخشیده است ، کوه درفک رودبار است . این کوه که درغرب دیلمان واقع گردیده موجب جذب گردشگران علاقمند به کوهنوردی نیز شده است همچنین وجود غارهای پر رمز و راز در این کوه زیبا ، غارنوردان زیادی را به این منطقه کشانده است .

۳_ قلعه و برج گرمابر

از جمله آثار تاریخی که در این منطقه قرار دارد ، قلعه و برج گرمابر در نزدیکی روستای گرمابر است . بخش پایینی این بنا با سنگ‌های صیقل داده‌شده و بخش بالایی آن با خشت خام درست ‌شده است . باستان‌ شناسان قدمت این بنای قدیمی و اصیل را به قبل از اسلام نسبت داده‌اند . دیدن جاذبه‌های تاریخی در کنار طبیعت زیبای این منطقه می‌تواند برای هر گردشگری خوشایند باشد .

آبشار لونک سیاهکل و جاذبه های گردشگری آن

۴_ کاروانسرای تی تی

یکی دیگر از آثار تاریخی این منطقه ، کاروانسرایی به نام تی تی است که از سنگ و ملات ساروج ساخته شده است . این کاروانسرا در مسیر اصلی لاهیجان به دیلمان واقع ‌شده و زیبایی خاصی را به این منطقه بخشیده است.

بیشتر بخوانید :  آبشار زمرد تالش نگینی در دل جنگل های گیلان

۵_ آبشار لونک سیاهکل

آبشار لونک سیاهکل را می‌توان به عنوان برندی برای منطقه دیلمان در نظر گرفت . زیبایی جنگل و آبشار لونک سیاهکل به ‌اندازه‌ای است که دیلمان را با آن‌ها می‌شناسند . در ۲۵ کیلومتری جاده دیلمان ، در میان جنگل‌های انبوه این منطقه ، آبشار کوچکی وجود دارد که ارتفاع آن به حدود ۱۰ متر می‌رسد . این منطقه که از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود ، همواره مملو از بازدیدکنندگانی است که برای استراحت خود را به آنجا رسانده‌اند . اگر به بالای آبشار لونک سیاهکل بروید ، از طبیعتی زیبا و ناب بهره خواهید برد . جنگلی سبز همراه با امکانات رفاهی مناسب ، محلی عالی برای تفریح و گشت‌ و گذار شما است .

آبشار لونک سیاهکل و جاذبه های گردشگری آن

آبشار لونک سیاهکل دارای جلوه ‌ای خاص است که می‌تواند حس رفتن به بهشتی زیبا را برای شما به ارمغان آورد . این آبشار دوقلو در فصل پاییز و بهار ، دارای آب فراوانی است اما در فصل تابستان از مقدار این آب کم می‌شود . آب آبشار لونک سیاهکل به رودخانه شمرود می‌ریزد که خود یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه به شمار می ‌رود . لازم نیست برای بازدید از آبشار لونک سیاهکل ، کوهنوردی حرفه‌ای و خبره باشید . این منطقه دارای دسترسی بسیار مناسب بوده و امکانات رفاهی زیادی نیز برای آن در نظر گرفته ‌شده است .

۶_ درختان جنگل سیاهکل

جنگل زیبای سیاهکل را درختان متنوعی از جمله راش ، توسکا ، انجیر و ممرز تشکیل می‌دهند . به دلیل مناسب بودن آب‌وهوای منطقه ، گیاهان دارویی زیادی نیز در گوشه و کنار این جنگل می‌روید که منبع درآمدی برای مردمان منطقه نیز به شمار می‌رود .

اقتصاد بومیان منطقه سیاهکل

مردمان این منطقه از طریق ارائه خدمات رفاهی از جمله دامداری ، باغبانی ، ایجاد غرفه‌های صنایع دستی ، رستوران و آتلیه امرار معاش می‌کنند. در آتلیه‌های مذکور می‌توانید با لباس‌های محلی و زیبای این منطقه عکس یادگاری بگیرید. 

 

در انتها یادآور شویم شما میتوانید به کمک سایت ایتاویلا با بودجه مد نظر خود اقدام به خرید ویلا در گیلان و خرید ویلا در شمال ایران کنید که هم یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید و هم میتوانید هر زمان که به استان گیلان سفری داشته اید یک مکان مناسب برای استقرار خود و خانواده داشته باشید و لحظات خاطره انگیری را رقم بزنید.

 


5/5 - (5 امتیاز)