ممنوع شدن نوشتن قولنامه در بنگاه های املاک

بلاگ , اخبار ایتاویلا ۲۸ آذر ۱۴۰۱ 4,894

ممنوع شدن نوشتن قولنامه در بنگاه های املاک قانون جدیدی است که توسط کانون سردفتران و دفتریاران تصویب شد و گفته شد که مشاورین املاک به عنوان مشاور بین خریدار و فروشنده هستند و نباید در تنظیم سند ورود کنند .

به گزارش ایتا ویلا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و  دفتریاران ، چند روز گذشته در طی جلسه ای که برگزار شد در آن گزارش عملکرد سالهای 1400 و 1401 برنامه ریزی و تهیه نقشه راهبردی برای ادامه فعالیت این کمیته و نحوه امکان تعامل عملی و مؤثر با نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گرفت ، همچنین در این جلسه حق تحریر ها و تنقیح قوانین مرتبط با آن ، درخواست ایجاد شورایعالی سردفتری ، ایجاد کمیته فضای مجازی و رسانه و تشکیل کارگروه‌های پارلمانی در استان‌ها پیشنهاد شد . همچنین در این جلسه بیان شد که بیش از 34 درصد پرونده های قوه قضاییه بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم به حوزه املاک و تنظیم سند عادی مرتبط است . طرح الزام به تنظیم سند رسمی بسیار حائز اهمیت است .

 

gholnameh bongah ممنوع شدن نوشتن قولنامه در بنگاه های املاک

در این طرح دیده شده که مشاوران املاک صرفاً باید مشاور ملک برای خریدار و فروشنده باشند و نباید در تنظیم سند ورود کنند و بیع نامه‌ها باید در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود.  مبحث دوم نقل و انتقالات عادی است که در صورت تصویب مردم باید ظرف مدت ۴ سال اسناد خود را ثبت رسمی کنند تا تعیین و تکلیف شود و اگر محقق نشد یا مجلس می‌گوید باید سند ابطال شود و یا شورای نگهبان می‌گوید نباید سند عادی ابطال شود و حالا مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی طرح و اختلاف نظر در این مورد می باشد .

5/5 - (1 امتیاز)
بیشتر بخوانید :  آبشار ویسادار رضوانشهر سومین آبشار بلند در گیلان